بهترین نماهای خیابانی‌ای که دیدم

در روزهای قرنطینه هر وقت که خسته می‌شدم به سایت‌هایی می‌رفتم که تصادفی یک نمای خیابانی گوگل(google street view) باز می‌کردند. من با لذت دیدن طبیعت از دور وقتم را سپری می‌کردم و در این بین، زیباترین‌هایشان را بوک‌ماک. این جا می‌ذارمشان تا هیچ وقت گمشان نکنم.


من زاده شمال کشورم و بسیار در کنار دریا بودم. کاش ما هم چنین ساحلی داشتیم. این ساحل در مجمع‌الجزایر ساموآ، در ناکجاآباد اقیانوس قرار دارد.


این جا نیوزیلند است. چه چمن‌های یک‌دست زیبایی، آن هم چسبیده به یک خلیج. شاید محله پول‌دارها باشد که انقدر رسیده‌اند.


این خانه‌ای در وکوور کاناداست. سرسبزی و زیبایی از سراسر این تصویر می‌ریزد.


این‌جا فیلیپین است. زیبای‌اش حد ندارد.


این یک مسیر در نیجریه است. آن‌قدر با حیوانات صمیمی‌، که چند میمون روی دسته پل بی‌توجه به دوربین نشسته‌اند.


این‌جا هم ده‌کده‌ای در سوئد.


در این جست‌و‌جو‌ها، گاهی به آدمک‌های ترس‌ناک و مرموز بر می‌خوردم. مثلاً این و این. نمی‌دانم چرا آن‌جا هستند ولی به گمانم دلیلی دارد. ولی عجیب‌ترینشان این یکی بود در ژاپن. اگر خیابان‌ها را یک دوری بزنید می‌بینید که پر است از آدمک‌های پارچه‌ای. تقریباً همه‌جای خیابان چندتایی پیدا می‌شوند. سرچ که کردم فهمیدم کار پیرزنی ژاپنیست که هر وقت کسی در محله می‌میرد؛ آدمکی پارچه‌ای از او درست می‌کند و می‌گذارد کنار خیابان تا مردم او را فراموش نکنند. از آن جا شروع شد که او بعد از سال‌ها برای یافتن پدرش به آن روستا برگشت، ولی پیدایش نکرد. پس آدمکی پارچه‌ای از او ساخت تا از اندوهش بکاهد. بعد هر که می‌رفت یک آدمک می‌شد.

پ.ن: شما هم اگر جای زیبایی در نمای خیابانی گوگل می‌دونید بگید.

آواتار

سلام.

چه قدر دیدن این همه رنگ و نور و هوا خوب بود توی دل نیمه شبی که جز تاریکی هیچ چیز نداره. ممنونم‌‌

خواهش می‌کنم.
آواتار

چقدر این پست جذاب بود.‌.

بخصوص اون عکس از نیجریه.چندلحظه یادم رفت ک قرنطینه م.

جای بسی تشکر‌ داره.

ممنون.
آواتار

سلام :)

اون ماجرای پیرزنه خیلی عجیب بود. شبیه شهر مرگان شده بود!

نمای کره (3D) گوگل مپ هم خیلی جالبه. مثل این و این.

سلام. 
این‌ها مگه برای گوگل‌ارث نیست؟ گوگل مپم داره!؟ 
آواتار

مترسک بودن دیگه ترس نداشتن که 

 

+کانادا چه سرسبزه!من فکر میکردم همش برفه :))

یعنی هر سه تا لینکی که ته گذاشتم مترسک بودن؟
آواتار
۲۷ آوریل ۰۱:۰۱ بنیامین بیضایی

این رو امروز دیدم و قشنگ بود :)) 

آواتار

البته الان که فکر میکنم توی شب ترسناکه:(

مال ژاپن رو میدونم که یه دهکده است به اسم ناگورو کلا همه جا ازین عروسکا گذاشتن.

اینم لینکش:https://lastsecond.ir/news/nagoro-village-of-dolls

 

آواتار

ارومیه به عنوان فکر کنم اولین شهر کل شهر رو به این شکل برداشت کرده و در دسترس همگان هست:

https://khedmat.urmia.ir/home/index/d0f3afd0-d27b-47ee-bb6a-3dbcc3dcbe08

نرم افزار شهرنما که اندرویدی هست البته. ولی نسخه وب هم داشت من یادم نیست

چه کار خوبی کرده. مرسی که گفتیش.
آواتار

چه حس خوبی داشت این پست.مخصوصا تو این بازه

 

اگه دوستش داری می‌تونی بری تو این سایت و نماهای اتفاقی ببینی.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
سرندیپیتی تنها نام شخصیت صورتی کارتون جزیرهٔ ناشناخته نیست؛ «serendipity» واژه‌ای انگلیسی با پیشینه ایرانیست که به یافته‌ای نیکو به صورت ناگهانی اشاره دارد. دست‌آوردی اتفاقی و مثبت که جوینده به دنبالش نبوده، اما به دستش آورده.
همان‌طور که بعضی آدم ها ناگهان خوشبخت می‌شوند، همان‌طور که شاید شما یک روز سرندیپیتی خود را بیابید.

پ.ن: واژه سرندیپیتی از واژه ایرانی سرندیپ ساخته شده. سرندیپ به معنای سریلانکایی است.


ذات متن برای خوانده شدن است. کپی بدون ذکر منبع مجاز می‌باشد.