[موقت] برای راست‌کردار

تا کنون از فونت وزیر استفاده کرده‌اید؟ از ساحل چه؟

یک سال و نیم پیش که فهمیده بودم این دو فونت بسیار پر استفاده به دست کسی ساخته‌شده‌اند که به رایگان در وب منتشرش کرده سریع راه ارتباطی‌ای با او پیدا کردم تا تشکر کنم. نمی‌شد از این مرد شریف که چنین خدمتی به مردم ایران کرده حداقل تشکری خشک و خالی نکرد! راه ارتباطی‌اش چه باشد خوب است؟ وبلاگ! پیامم این بود:

آقای راستی کردار من تازه وبلاگ شما رو پیدا کردم.
بی‌نهایت ممنونم بابت فونت‌های رایگانتون.

برای تشکر، نگاره «نمایی از اتاق هنرمند» اثر روربی از من بپذیرید
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ee/Martinus_Rørbye_-_View_from_the_Artist%27s_Window_-_Google_Art_Project.jpg

از هدیه من تعجب نکنید. دادن یک عکس به عنوان هدیه یک سنت ویکی‌پدیایی است و آن «نگاره» گفتن هم از ادبیات ویکی‌پدیایی‌هاست که به من ارث رسیده. کار دیگری برای این انسان زیبا از من بر نمی‌آمد.

آن زمان را خوب یادم است. دقیقا زمانی بود که دکتر ورم آب‌گرفتگی عضله پایم را با تومور اشتباه گرفته بود و من را «مشکوک به سرطان» برای انجام آزمایش‌های بیشتر فرستاده بود. فشار آن روزها را خوب یادم است. امروز اما خاطره آن دوران با چیزی بسیار تلخ یادآوری شد. آمدم، رفتم وبلاگ راست‌کردار را بخوانم، گفت به سرطان مبتلا شده! عکس‌های رادیولوژی و آزمایش‌ها را گذاشته بود که بر کسی شک نماند.

او سی‌و‌شش سال بیشتر ندارد و حالا تنها با دو عصا توانایی حرکت دارد. روشن است که نمی‌تواند کار کند. در وبلاگش نوشته «خبری از کسب درآمد نیست. هزینه‌ها بالاست. بسیاری زحماتم به دوش پدر و مادر سالمندم است.»

این‌ها مشکلات مردیست که شما سالیان سال بدون این که بشناسیدش از فونت‌های رایگانش بهره برده‌اید. بدون این که بخواهد دیده شود به تمامی شما خدمات رساند. بروید در سایت فونت ایران نگاهی کنید، قیمت فونت‌ها بین صد تا سی‌صد هزار تومان است. اگر او این پراستفاده‌ترین فونت‌های فارسی را می‌فروخت چه درآمدی داشت؟ زیاد گمانم. اما تصمیم گرفت فونت‌هایش را به رایگان منتشر کند تا همه استفاده کنند.

همه‌مان می‌دانیم هزینه‌های سرطان چقدر بالاست. اندازه یک فونت به او کمک کنید. پیوند کمک مالی.

آواتار
۰۵ می ۲۲:۰۳ / ضمیر
آقا من هرچی امتحان می‌کنم ارور می‌ده که هیچ پاسخی از بانک شما دریافت نشد. مشکل از منه یا سیستم؟
متشکرم از کمکی که خواستی بکنی. متاسفانه من نمی‌دونم. ایشالله باقی دوستان می‌گن که بانک مشکلی داره یا نه.
آدرس بیتکوین و اتریوم هم دارن ایشون.
بیتکوین:
bc1q0e0s5my3cwv26k265hcfef28zk7sxd78vu3cdr
اتریوم:
0x9E14bC58582792aC40E8dac45000f16A270486D8
آواتار
۰۶ می ۰۳:۱۴ . عارفه .
ساحل، فونت مورد علاقهٔ منه، همین الآن هم روی وبلاگمه.
امیدوارم حالشون خوب بشه و باشه...‌

پ.ن: من امتحان کردم اگه فیلترشکن روشن باشه ارور می‌ده. اگه خاموش بشه دیگه مشکلی پیش نمی‌آد و انجام می‌شه.
فونت تلگرام هم وزیره! تلگرام حتی عربی رو هم با وزیر نشون می‌ده. فونت‌هاش بسیار پرکاربردن با این که خودشون ناشناسن.
مرسی برای اطلاع.
آواتار
سلام پیمان
این لینک هم هست و کار میکنه:
https://www.payping.ir/@saber

از این صفحه گرفتم لینک رو:
https://rastikerdar.github.io/
سلام متشکرم لنی. دستت درد نکنه.
آواتار
۰۶ می ۰۶:۱۱ ناشناس
صفحه‌ی بانک این ساعت کار می‌کنه.
ممنون.
آواتار
سلام.
چقدر ناراحت شدم.شوربختانه نمی شناختمشون و براشون آرزوی تندرستی دارم.
جوانمردی و بخشش، بی جواب نمی مونه.
آواتار
۰۶ می ۱۲:۳۱ معلوم الحال
خدا بهشون سلامتی بده
آواتار
۰۸ می ۰۸:۵۲ مرضیه ‌‌
ممنون که گذاشتید. من تو کانال آقاگل دیدم اون موقع لینکش باز نشد برام. دیگه فراموش کرده بودم.
خواهش می‌کنم.
آواتار
۰۹ می ۰۴:۳۹ اسماعیل غنی زاده
ممنون پیمان عزیز
لینک کار میکنه
سلام اسماعیل. ممنون که گفتی.
آواتار
۱۰ می ۱۶:۵۱ ناشناس
در جواب جناب ضمیر بگم که لینک کار می‌کنه و مشکلی نیست و می‌تونید پرداخت کنید :)
ممنون : )
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
سرندیپیتی تنها نام شخصیت صورتی کارتون جزیرهٔ ناشناخته نیست؛ «serendipity» واژه‌ای انگلیسی با پیشینه ایرانیست که به یافته‌ای نیکو به صورت ناگهانی اشاره دارد. دست‌آوردی اتفاقی و مثبت که جوینده به دنبالش نبوده، اما به دستش آورده.
همان‌طور که بعضی آدم ها ناگهان خوشبخت می‌شوند، همان‌طور که شاید شما یک روز سرندیپیتی خود را بیابید.

پ.ن: واژه سرندیپیتی از واژه ایرانی سرندیپ ساخته شده. سرندیپ به معنای سریلانکایی است.


ذات متن برای خوانده شدن است. کپی بدون ذکر منبع مجاز می‌باشد.