تنهایی در رشت

به رشت آمدم تا با خانواده و این شهر خداحافظی کنم. تک‌تک خیابان‌هایش برایم خاطره است. چقدر خیابان‌های زیبایی دارد، شهری که دوستش دارم. بعد مدت‌ها گیلانی حرف زدم. تا جایی که یادم می‌آمد به خانه دوست‌های قدیمی‌ام سر زدم؛ همه‌شان رفته بودند. به کلوپ‌هایی که در کودکی آن جا بازی می‌کردیم رفتم و دیدم بسته شده و جایش کبابی‌ست. بعد احساس کردم که چقدر غریب شدم. حالا که این را می‌نویسم در خیابان هستم و هیچ چهره آشنایی ندیدم و کسی نیست که بخواهد من را ببیند. احساس غریبگی می‌کنم. این احساس برای کسی که روزگاری، زمانی که پا در رشت می‌گذاشت دوستانش یکی یکی به هم خبر می‌رساندند که «داش پیمان اومده» تا در خیابان و پارک شهر هم‌دیگر را ببینیم حس تلخی است.

فکرش را نمی‌کردم روزی خاطرات پارک‌شهر و سبزِ میدان انقدر برایم تلخ شود.

آواتار
۰۴ فوریه ۱۱:۴۴ دامنِ گلدار
می‌دونی؟ این آدم‌ها هستن که به مکان‌ها معنی مبدن، هرجا باشند همونجا میشه خونه. ایشالا هرجا میری دوست ایرانی و گیلانی باشه، با زبان خاطره‌ها زنده میمونه :)
آره مخصوصا برای من که رفیق بازم.
آواتار
۰۴ فوریه ۱۲:۴۷ معلوم الحال
دلم رشت خواست :( یک سال و چند ماهه که ازش دورم و عمیقا دلتنگشم.
کاش بودی می‌دیدمت معلوم.
آواتار
حست رو درک میکنم چون تجربه اش کردم و میدونم که چه تلخی ای رو حس میکنی..باید پذیرفت این خاصیت تلخ زندگی و خاطرات خوش رو.
ممنون که درکم می‌کنی لنی.
آواتار
۰۸ فوریه ۱۱:۰۱ نارنگیس رهنورد
من هم چند وقت پیش به زادگاهم رفتم تا دیداری تازه کنم و دقیقا همین غریبگی عجیب رو حس کردم.
آواتار
تلخ ترین قسمتش اونجاست که تو فضاهای کوچیک، تو رو جوری نگاه میکنن که به غریبه ها خیره میشن!
من هر بار میرم محله قدیمی مون این حالت پیش میاد و دلم میخواد برم جلو بگم حاااجی! منم! فلانی؟ اون موقع ها که جای این بلواره یه میدون بود ما این بغل زندگی میکردیم!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
سرندیپیتی تنها نام شخصیت صورتی کارتون جزیرهٔ ناشناخته نیست؛ «serendipity» واژه‌ای انگلیسی با پیشینه ایرانیست که به یافته‌ای نیکو به صورت ناگهانی اشاره دارد. دست‌آوردی اتفاقی و مثبت که جوینده به دنبالش نبوده، اما به دستش آورده.
همان‌طور که بعضی آدم ها ناگهان خوشبخت می‌شوند، همان‌طور که شاید شما یک روز سرندیپیتی خود را بیابید.

پ.ن: واژه سرندیپیتی از واژه ایرانی سرندیپ ساخته شده. سرندیپ به معنای سریلانکایی است.


ذات متن برای خوانده شدن است. کپی بدون ذکر منبع مجاز می‌باشد.