انتقام سخت، شاه‌زاده برده، برده پادشاه

هشتصد سال پیش، شاه‌زاده‌ای در ایران زندگی می‌کرد. زندگی شاهانه‌اش زمانی پایان می‌یابد که مغولان حمله‌ور می‌شوند، تمام خانواده‌اش را قتل‌عام می‌کنند و او که کودکی بیش نبود را به بردگی می‌گیرند. مغول‌ها آن کودک آغشته به حس انتقام را در بازار برده‌گان می‌فروشند. کودک به مصر برده‌ می‌شود، عربی یاد می‌گیرد، سوارکاری و جنگ می‌آموزد، به سپاه برده می‌شود، رشادت نشان می‌دهد و سرلشکر می‌شود و در نهایت پادشاه مصر. همه این‌ها تا در نبرد عین جالوت برای همیشه به تصرف مغولان پایان دهد و آغازی باشد بر نابودی آنان. و این گونه انتقام خود را بگیرد.

هیچ ماجرایی در تاریخ ایران به اندازه سیف‌الدین قطز برایم شگفت‌آور نبوده. شاه‌زاده‌ای که برده می‌شود، در کشوری غریب پادشاه می‌گردد و سخت‌ترین انتقام را می‌گیرد. باورنکردنیست!

آواتار
چه جالب اصلا نشنیده بودم!!!
برای خودمم عجیبه چرا دربارش جایی صحبت نمی‌کنن.
آواتار
۲۵ نوامبر ۰۳:۱۶ ساجده طالبی
شبیه قصه است بیشتر تا تاریخ. :)
دقیقا. از افسانه‌ها هم افسانه‌تره. من ویکی‌پیدای فارسی و انگلیسیش رو خوندم و به هیچ تاریخ‌دانی اشاره نشده بود که درباره این ماجرا شک بروز بده.
همین که شاه‌زاده‌ای برده بشه و در کشوری غریب پادشاه به اندازه کافی باورنکردنی هست؛ ولی شما اگه برید و درباره اون جنگ بخونید می‌بینید اولین جنگی بود که مغول رو در هم کوبید و نابود کرد و پایان بخشید. یعنی واقعا همین فرد افسانه مغول رو با انتقامش نابود کرد. باورکردنی نیست!
آواتار
۲۵ نوامبر ۰۶:۵۳ رادیو سکوت
فقط می‌تونم بگم یه ماجرای واقعی فوق‌العاده‌ست!
همین واقعی بودنشه که عجیبه.
آواتار
خوراک سریال و فیلم تاریخیه
آره خوراک فیلمه!
آواتار
سلام. چه ماجرای جالبی، چه سرگذشت عجیبی!
نمی‌دونستم و برام خیلی هیجان داشت.
دمت گرم!

+ متنت رو یه بازخونی دوباره و ویرایش کن.
سلام. بسیار جالب و عجیب! شبیه افسانه‌هاست.

+چشم حتما.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
سرندیپیتی تنها نام شخصیت صورتی کارتون جزیرهٔ ناشناخته نیست؛ «serendipity» واژه‌ای انگلیسی با پیشینه ایرانیست که به یافته‌ای نیکو به صورت ناگهانی اشاره دارد. دست‌آوردی اتفاقی و مثبت که جوینده به دنبالش نبوده، اما به دستش آورده.
همان‌طور که بعضی آدم ها ناگهان خوشبخت می‌شوند، همان‌طور که شاید شما یک روز سرندیپیتی خود را بیابید.

پ.ن: واژه سرندیپیتی از واژه ایرانی سرندیپ ساخته شده. سرندیپ به معنای سریلانکایی است.


ذات متن برای خوانده شدن است. کپی بدون ذکر منبع مجاز می‌باشد.