دانلود رادیو چهرازی و مدعیان نویسندگی آن + سری جدید

 
در زیرتر بخشی را تحت عنوان «افرادی که گفته‌اند از سازندگان رادیو چهرازی‌ هستند» نوشته‌ام

رادیو چهرازی حس پاییز هست، هر پاییزی که دلمان برای هر چیز کوچک چقدر تنگ است.

به قول گوینده‌ها یک سری دیوانه هستن که در آسایشگاه چهرازی بستری شدن و هر از چند گاهی حرفاشونو توی زیرزمین آسایشگاه ضبط می‌کنن. همیشه بر دیوانه بودنشون تأکید دارن. فکر می‌کنن دنیای دیوانه‌ها قشنگ تره، پس همه چیز رو با اون عینک دیوانگی عجیبشون می‌بینن و همین هم متن داستانشون رو قشنگ کرده. در کل دیوونه هر چی داره کاری به کسی نداره. قضیه عاشقی هم جای خودش رو داره. عشقی که صدای ناخن میده روی تخته سیاه، کسی که براش فقط یه آغوش دلبر مانده بود؛ که آن هم بر باد شد.

رادیو چهرازی
اولین بار که پادکست رو می‌شنوید فکر می‌کنید یه سری جملات بی‌ربط رو سریع رو پشت سر هم می‌گن؛ ولی یه بار که تا آخرش بشنوید دوباره برمی‌گردید و گوش می‌کنید و همه چیز دستتون میاد. اون وقت شاید بعد از چند سال بفهمید که بارها و بارها دوره‌اش کردین و همشون رو یکجا توی یک پوشه نگه‌داشتین.
متاسفانه پادکست رادیو چهرازی هیچ ویکی‌پدیا ایی نداره و اطلاعاتی که ازش هست در همین وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌شه پیدا کرد.
رادیو چهرازی در زمستان ۹۱ شروع و منتشر شد و در بیست و یکمین قسمت تمام شد (از اپیزود صفر شروع می‌شه پس قسمت آخر، اپیزود ۲۰ حساب می‌شه). اینجا هر ۲۱ قسمتش یکجا برای دریافت موجوده. با کلیک کردن روی لینک‌ها می‌تونید این فایل‌های صوتی رو به صورت آنلاین هم گوشش کنید و دانلود کنید.
توجه: در ۱۵ مهر ۹۸(زادروز ابراهیم چهرازی) قسمتی با ادعا سری جدید رادیو چهرازی بودن، منتشر شد که زیرتر برای دانلود هست. نمی‌تونم ۱۰۰٪ تاییدش کنم، اما با اطلاعاتی که از منابع قابل اعتماد (مثل نویسنده‌ها یا روزنامه‌نگارها و...) دارم. گویا مال خود چهرازیه.
  1. معرفی چهرازی
  2. زن
  3. قهر و آشتی 
  4. جشید، باهار، دلبر: زندگی هنوز خوشکلی هاشو داره
  5. ایران بر یک دسته است؛ متوسط 
  6. عاشقی صدای ناخن می‌ده روی تخته سیاه‌ 
  7. بالاخره دعوای شبخیر و گوگوش چی شد ؟ 
  8. پمپ در پوستون 
  9. خلیج فارس 
  10. خال گوشتی 
  11. دیدی ریشش رو قیامته ؟ 
  12. پلاستیک کهنه، خیابان دلزده، معشیت، منزلت خریداریم 
  13. ببخشید عزیزم با شمام 
  14. ته کف دریاها 
  15. یه دقیقه هفت آسمان رو می‌درم و برمی گردم 
  16. مثلا تو میدونی دوری چیه؟ شب هفت چیه؟
  17. پاییز همه‌ش شبه دیگه 
  18. حال برای چون تویی اگر که لایقم بگو
  19. هوای فردا بستگی داره؛ کی تو دل کیه
  20. من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر
  21. تمام

---------------- سری جدید ----------------

  1. قسمت بیست‌ و یک
  2. قسمت بیست و دو 
  3. قسمت بیست و سه
  4. قسمت بیست و چهار
  5. قسمت بیست و پنج - الف
  6. قسمت بیست و پنج - ب

افرادی که گفته‌اند از سازندگان رادیو چهرازی‌ هستند

در این سال‌ها افراد زیادی بودند که ادعای کردند که به گونه‌های مختلف (سازنده، نویسنده و گوینده) با پادکست رادیو چهرازی هم‌کاری داشته اند اما هنوز دخیل بودن هیچ‌کدامشان با این پادکست اثبات نشده. این ادعاها به هیچ عنوان کم نبوده و گاهی به قصد سوء استفاده از هویت ناشناس این افراد صورت گرفته. به قول این توئیت در توئیتر:

نوشتن که هر سال مردم میان خودشون رو نویسنده‌ی چهرازی جا میزنن و مخ میزنن، با اونا کاری ندارم ولی جدا طرف نویسنده چهرازی باشه مختون زده میشه؟

من در این‌ جا افرادی -کمی تا قسمتی- معروف و معتبری که ادعای ارتباط با رادیو چهرازی کرده‌اند (یا شایعه‌شده است که هم‌کاری دارند) را معرفی می‌کنم، البته چون قبل‌تر هم گفتم که این ادعاها زیاد و گاهی سودجویانه است، شما به سادگی اعتماد نکید.

1 - فواد خاک‌نژاد

فواد خاک‌نژاد (با نام اصلی مهدی)، بنیان‌گذار و سازنده و گوینده اصلی پادکست رادیو روغن حبه انگور  است. فواد در کلاس‌های آنلاین به دوستش گفته بود که پادکست رادیو چهرازی کار خودش است. اما با توجه به دروغ‌گو بودن و پستی که دربارهٔ کلاه‌برداری فواد خاک‌نژاد منتشر کردم؛ این ادعا به احتمال قریب به یقین کذب است.

2 - پویا رفیعی

پویا رفیعی، کسی است که در بیوگرافی‌ اینستاگرامش(فعلاً شش هزار دنبال‌کننده) خوش را «نویسنده» توصیف کرده؛ اما وقتی نام پویا رفیعی را همراه با کتاب در گوگل جست‌و‌جو کردم، کتابی که به نامش باشد بالا نیامد پس می‌توان گفت نویسندهٔ معروفی نیست. او در تلگرام کانالی به نام Diclofenac_11 (با سه هزار نفر عضو در حال حاضر)‌ دارد. تا جایی که من پرس‌و‌جو کردم، گفته‌اند که او را با کانالش شناختند نه با کتاب، شعر یا هر چیز دیگر. در نهایت من دستم آمد که ایشان بیشتر یک شخصیت مجازی نویس و کانال نویس هستند تا نویسنده. اگر شما اطلاعات بیشتری دارید من را هم در جریان قرار دهید.

پویا در بخشی از مطلبی در کانال تلگرامی‌اش ادعا کرد که او رادیو چهرازی را ساخته (یا نوشته) است.

رادیو چهرازی به جز بخش معرفی در ۲۰ اپیزود به صورت اینترنتی پخش شد که حاصل زحمات دوستانی بود که با عشق این کار رو ساختند و من هم خوشحالم که به عنوان نویسنده نقشی داشتم توی این کار..

البته او قبل‌تر هم در کانال تلگرامی‌اش مابین یک متن طولانی این جمله را درباره بودن خودش در ساخت رادیو چهرازی نوشته بود:

گفتم اگه رفتی به کسی نگی من تو رادیو چهرازی بودما.گفت احمق وقتی داستانمون و بنویسی و پست کنی تو اینستا همه میفهمن.

بعد‌تر در کانالش نوشت که در اپیزود آخر، متن رادیو چهرازی را او نوشته:

کار دوست داشتنی چهرازی، قرار بود متن اپیزود آخرش رو بنویسم و ضبط کنیم و بعدشم تموم.

بعدتر، در اول مهر 1395 در کانالش شاکی شد که افرادی خود را به جای تولید کنندگان یا گویندگان یا نویسندگان رادیو چهرازی جا می‌زنند که افراد واقعی نیستند اما خودش واقعی است:

حالا چهرازی هم اینجوریه که به تعداد شنونده هاش ، مدعی نویسنده بودنش وجود داره که خیلی جالبه حقیقتا.
جالبتر اینه که بدونید اگه ما کار خاصی نمی کردیم و صداش رو در نمیاوردیم یه عده می خواستند سری جدیدش رو با گوینده های جدید بسازن و خودشون رو سازنده های چهرازی معرفی کنن و تر بزنن به هر چی که ما تو این مدت کار کرده بودیم.
و خب اینکه توی متن های چهرازی مثل تمامی متن ها و سبکی که تا به حال سعی کردم بنویسم تا شبیه خیلی از متن هایی که وجود داره نباشه و سبکی متفاوت باشه و مخاطبان خودش رو هم کم و بیش پیدا کرده،کلمه ها و مفاهیمی به کار رفته که به قول معروف رمزی و سری هستن و هر کسی نمیتونه متوجه این ها بشه و خلاصه چهرازی نوشتن کار هر کسی نیست.
یه خواهش هم داشتم از کسایی که پیج ها و کانال های مربوط به چهرازی رو درست می کنن و مطمئنم که توی این کانال هم هستند و این متن رو می خونند.
اولا اینکه دمتون گرم که از کار خو‌شتون اومده و اینطور بهش علاقه مندید و در موردش می نویسید.اما خواهشا خودتون رو به جای نویسنده ها و گوینده های چهرازی جا نزنید. ابدا به این دلیل نیست که حالا مثلا نویسنده ی چهرازی بودن خیلی افتخار بزرگیه و چهرازی کار خیلی خفنیه،فقط به این دلیل که خب شما لابه لای پست هاتون حرف های دیگه ای هم می زنید و ابدا نمی خوام برای مخاطبان اپیزودها سوتفاهمی پیش بیاد و تصورات غلطی داشته باشند.

اما قضیه به همین‌جا ختم نمی‌شود. رفیعی در تاریخ بیست‌و‌یک شهریور 1396 در کانالش نوشت:

یک خبر: برای پاییز چهرازی داریم. رادیو چهرازی جدید برای کسانی که چهرازی رو دوست دارند. همین طور برای کسانی که خودشون رو صاحب و مالک اون می‌دونن. همین. البته توضیحاتی داره که شاید اینجا بگم، شاید هم هیچ وقت نگم. تا بعد چه پیش بیاید. یاهو.

ولی نه چه اون پاییز و نه پاییزهای بعدی خبری از چهرازی نشد. حتی وقتی پاییز دو سال بعد صفحه‌ای در اینستاگرام، منسوب به چهرازی شروع به کار کرد، رفیعی در همان روز اول در استوری‌اش آن را تقلبی خواند (اسکرین‌شات) پس این هم چهرازی وعده‌داده شده‌اش نبود. او هیچ وقت توضیح نداد که چرا چهرازی موعودش نیامد.

ایشون در کانالشون هیچ مدرکی جز ادعای این که از نویسندگان این پادکست هستند ندادند (مثلاً پشت صحنه‌ای، عکس یادگاری‌ای در استودیوی ضبط رادیو یا نسخهٔ بدون تدوینی از پادکست یا هر چیزی که اشارکی داشته باشد) همانند افراد دیگری که ادعای هم‌کاری در رادیو چهرازی را دارند.

امّا مشکل تنها نبود مدارک نیست. سن پویا رفیعی یکی از محل‌های شک هست. به نظر می‌رسد که پویا می‌خواهد سنش را پنهان کند، چون اخیراً تگ‌های تبریک‌های تولد اینستایی که به پیج عمومی‌اش بود را پاک کرده. اما ایشان یک صفحه‌ شخصی هم در اینستاگرام دارد به یوزر pouya_rafie که در بایوش هم چیزهای مشابه صفحه اصلی‌اش یعنی «Gypsy Boy» و «Anarchist» را می‌توان دید(اسکرین‌شات). سن پویا را می‌شود از تبریک 22 سالگی‌اش از پستی که صفحه شخصی‌اش را تک کرده پیدا کرد (اسکرین‌شات){البته قبلاً پیج عمومی پویا هم تگ شده بود که پاک کرده}. با توجه به این تاریخ تولد، زمانی که اولین قسمت چهرازی (زمستان 91) منتشر شد پویا 17 ساله بوده و از آن جا که ساخت و هماهنگی و انتشار چنین پادکسی یک روزه نیست! یعنی تقریباً در 16 سالگی‌اش (حدوداً دوم دبیرستان) با اعضای چهرازی آشنا بوده و تصمیم به پرداخت چنین پادکسی گرفتند. این سن برای چنین پادکستی بسیار کم به نظر می‌رسد.

قضیه دیگری که ادعای رفیعی را زیر سوال می‌برد، ماجرااش با چیتگران است. یادتان باشد که رفیعی در 21 شهریور 96 در کانالش خبر سری جدید چهرازی را داده بود. آن متن را دوباره بخوانید، بقیه داستان در بخش زیر نوشته شده.

3 - محمد امین چیتگران [تکذیب کرد]

محمد امین چیتگران، شاعر، نویسنده‌ و نمایش‌نامه‌نویس جوان و نگارنده کتاب و پادکست «داستان شب» است. نهم شهریور نود و شش او در صفحه اینستاگرامش (فعلا شش هزار دنبال‌کننده) در این پست ادعای هم‌کاری با پادکست رادیو چهرازی کرد و نوید داد که سری جدید رادیو چهرازی در راه است. او در بخشی از این پست نوشت:

نباید بگم اما... رادیو چهرازی در حال بازگشت است. برای فصل دوم، شاید اواسط پاییز یا حتی انتهایش! این را برای کسانی نوشتم که رادیو چهرازی را دوست دارند و همین طور برای کسانی که که خود را صاحب و مالک آن می‌دانند. یادمان نرود که چهرازی به کسی تعلق ندارد. همین عدم تعلق، باعث شکوفایی‌اش شده است. منتظر فصل دومش باشید و به هر کدام از رفقایتان که دوست داشتید، اطلاع دهید...

در نهایت پاییز آن سال و سال‌های دیگر هم آمد و رادیو چهرازی‌ای ساخته نشد. پاییز دو سال بعد صفحه‌ای در اینستاگرام، منسوب به چهرازی شروع به کار کرد. چیتگران در همان روز اول آن صفحه را استوری کرد و گفت «این صفحه‌ اصلی است، دنبالش کنید» (اسکرین‌شات).

  چیتگران واکنش داد:
◄ من ادعا نکردم از عوامل چهرازیم و نه ادعایی دارم. من در دو پست از شنیده‌هایم نوشته بودم. گفتم شنیده‌ام که چهرازی پاییز آن‌سال می‌آید و از کسی شنیده بودم که به او ایمان داشتم و دارم. من فقط از چیزی که شنیده بودم، خبر آوردم در پستم.

اما قضیهٔ مرموزی این وسط پیش آمده. پویا رفیعی هم تنها دوازده روز بعد گفت «برای پاییز چهرازی داریم». تنها نزدیکی زمانی این دو نوید جالب نیست، جالب‌تر این است که قسمت اعظم نوشته پویا با چیتگران مشترک است؛ «برای کسانی که چهرازی رو دوست دارند و همین طور برای کسانی که خودشون رو صاحب و مالک اون می‌دونن». از آن‌ جا که این شباهت و نزدیکی زمانی غیرممکن است که اتفاقی باشد، دو فرضیه مطرح می‌شود:

اول، رفیعی و چیتگران با هم ارتباطی دارند و شاید این دو هم‌کاری‌ای را می‌خواستند با هم داشته باشند. پس چون پویا می‌خواست همان حرف چیتگران را بزند، متن او را در کانالش کپی کرد.

دوم، رفیعی درمورد نویسندگی‌اش در چهرازی دروغ می‌گوید. بعد از این که خبر چیتگران را شنید، از ترس آن که چهرازی بیاید و او لو برود، چند روز بعد متنی شبیه به چیتگران را در کانالش نوشت و بعد از آن کاملاً سوکت کرد.

  چیتگران واکنش داد:
◄ من این آقای رفیعی رو نمی‌شناسم و ایمان دارم که ایشون نویسنده چهرازی نیست. من هیچ وقت با ایشون نه آشنایی‌ای داشتم و نه قصد هم‌کاری و اصلاً با ایشون هیچ ارتباطی ندارم.

4 - مرحوم سید احمد حسینی

نه نه این فرد هنوز زنده هست! مرحوم تنها لقبی است که شاعر به اول نام خودش اضافه کرده. درواقع احمد حسینی شاعری سی و چند ساله است که چندین کتاب منتشر شده دارد و معروف‌ترین آن‌ها «سارائیسم» است. کتاب صوتی هم گویندگی کرده است. در میان کتاب‌های (هنوز) منتشر نشده این شاعر کتابی به نام «در همسایگی ما مرگ زندگی می‌کند» به چشم می‌خورد. در بخش‌های کوچک پیش منتشر شده این کتاب شباهت بسیار بسیار زیادی با رادیو چهرازی دیده می‌شود چون هم «جمشید» حضور دارد و هم «دلبر»، از این ها که بگذریم خود شاعر در وبلاگ خود زیر نوشته‌های این کتاب نوشته «رادیو چهرازی» یا «چهرازی». سبک نوشته‌های منتشر شده به سبک قصه‌های جمشید و دلبر رادیو چهرازی کم شباهت ندارد! بعد از آن کانال تلگرامی احمد حسینی را پیدا کردم. در این کانال در چند پست متفاوت، در زیر نوشته‌های جمشید و دلبر گونه‌ای که شاعر با هشتگی به خود منسوب کرده هم نوشته شده بود رادیو چهرازی. بعد در این کانال یک ویدئو از یک دکلمه پیدا کردم. دکلمه‌ای که به متنی در کتاب «در همسایگی ما مرگ زندگی می‌کند» اشاره می‌کرد و زیر آن عبارت «رادیو چهرازی» نوشته شده بود و به لحنی خوانده می‌شد که گویی یکی از گویندگان رادیو چهرازی دارد آن را می‌خواند، یک دیوانه.

نگاهی به این ویدئو بندازیم:

مدت زمان: 52 ثانیه، دریافت حجم: 3.97 مگابایت

این کتاب هنوز منتشر نشده که بخرم و بخوانمش از طرفی هنوز جناب احمد حسینی به ای‌میل و پیغام توئیتر و پیغام اینستاگرامی من پاسخی نداده‌اند که هم‌کاری‌شان را در نویسندگی یا گویندگی پادکست رادیو چهرازی تایید یا تکذیب کنند. من حتی در وبلاگ‌شان هم پیام گذاشتم و پرسیدم اما آن را تایید نکردند اما وبلاگ آپدیت شد! پس گویا ایشون از قصد جواب نمی‌دن.

شما هم اگر فرد معروفی را می‌شناسید که ادعای دخیل بود در نویسندگی، گویندگی یا ساخت رادیو چهرازی یا هر گونه ادعای مالکیتی را دارد در نظرات این پست معرفی‌اش کنید.

آواتار
۰۵ آگوست ۱۳:۱۶ محمدمهدی طاهری
به مرور گوششون میدم نظرمو میگم... ;)
آواتار
جالبن :)

آواتار
۱۴ آگوست ۰۰:۴۴ Mackenzy Onassis
آخیییی! من همشو گوش نکردم... ولی عاااالین!!!!
آواتار
۰۳ سپتامبر ۱۲:۰۶ محمدمهدی طاهری
راضی بودم ازشون :)
آواتار
به به!
آواتار
۰۹ نوامبر ۱۵:۳۵ معلوم الحال
واااای که چقد اینا خوبن :))
اصن محشرن 
آواتار
خود منم اصن:)
چی خود شمایین!؟
آواتار
چرا تو ۲۱ قسمت‌تموم شد؟ چرا دیکه ادامه اش ندادن
خلاصه باید یه جایی تموم می‌شد دیگه.
آواتار
۰۹ اکتبر ۱۱:۲۷ جمشید !!!
دمت گرم دمشون گرم
قربانت
آواتار
درمورد ادعای افرادی که میگن سازنده ی این پادکست ها هستند هم بنویسید...
حتما این کار رو در آینده می‌کنم. چه فکر خوبی.
----
بعدا نوشت: این کار رو کردم، ممنون بابت پیشنهادت
آواتار
به نظرم اگه سازنده های چهرازی میخواستن اسمشونو فاش کنن و دنبال معروف شدن بودن همون اول کارشون خودشونو معرفی میکردن یا نهایتا تو اپیزود آخر این کارو میکردن مث خیلیای دیگه که تو این حرفه هستن
خیلیا مث خود من دیوونه گمنام بودن این شخصیتان
آواتار
من یه کسی رومیشناسم البته ادعا نکرده بنده خدا من از روصداش احساس میکنم صدا جمشید،ایمان ابوحمزه است بالای ۱۰سالم سابقه داره توگویندگی ونویسندگی منم پیگیرشم
مرسی، سعی می‌کنم در آینده راجع بهش تحقیق کنم.
آواتار
دوستان عزیزی که پیگیر چهرازی هستین اگه تو اپیزود ۱۶ دقت کنین متوجه میشین که این اپیزود در خصوص قتل های زنجیره ایه که چهارتاش که تو آذر ۷۷ اتفاق افتاده رو توضیح میده، سیبیل از بنا گوش دررفته (داریوش فروهر و همسرش پروانه اسکندری که ۱ اذر ۷۷ تو خونه خودشون با چاقو تیکه و پاره شده بودن)، سرشو میکرد تو حقوق بشر (محمد جعفر پوینده، آذر ماه ۷۷ به قتل رسید)، با عینک و موی فرفری که میگف لبت کجاست (محمد مختاری نویسنده و شاعر که آذر ماه سال ۷۷ به قتل رسید، اپیزود ۱۲ هم بی ربط ب این موضوعات نیس راجع به بازداشت اکبر گنجی و تحریم رسانه هایی که در راستای قتل های زنجیره ای فعالیت میکردن هس، روزتون خوش ایام به کام
آواتار
مَن ب شخصه همه‌ی قسمتاشو گوش دادمو حفظم
آواتار
سلام. ممنون از مطلب خوبتون. خواستم بگم تمام این مدعی ها دروغ میگن و فقط میخوان از معروفیت و جذابیت رادیو چهرازی یه چیزی گیرشون بیاد. یه جادویی تو متن های چهرازی هست که هیچکس دیگه ای نمیتونه تکرار یا تقلیدش کنه بجز سازندگان اصلیش. هر کی هم سعی کنه تو ۳۰ ثانیه اول لو میره که دروغ میگه. مثل این یارو مرحوم (! ) حسینی با این متن تقلیدی ناشیانه و مسخره‌اش.
آواتار
سلام، شما هم با گوش دادن به رادیو چهرازی یه حسی مث یه غم عجیب و ناشناخته تو دلتون پیدا میشه یا من فقط اینطوریم؟
آواتار
این پادکست سیاسیه به خاطر همین سازندگانش گمنامند... واقعا کاری که انجام دادند شایسته تقدیره
مثلا قسمت دیدی ریشش رو قیامته در مورد انتخابات سال ۹۲ عه. خودش جای آقای روحانیه و مثلا سید که در موردش صحبت میشه خاتمی، کسی که واژه اون رو براش به کار می برند و می گند نیومد انتخابات رفسنجانیه...
وقتی ازش می ‍پرسه چی می خوای بدی به مردم میگه اقتصادی ببند یا شعارش اینه هم دلبر باید باشه هم آب گرم
طبقه بالایی ها آمریکا هستند که ما رو تحریم کردند(آبگرم رو بستند) و....
آواتار
اونایی که خودشون رو نویسنده چهرازی میدونن به قول حبیب اینا همون قشر متوسط جامعه هستن.چهرازی عشقه چهرازی زندگیه.میشه بنگری?
آواتار
من شخصی رو میشناسم که صداش خیییییلییییی شباهت داره با نقشی که دلبرو خورد،همون صدا خوبه،به این آدم خیلی نزدیک نبودم،اتفاقی احساسی عجیب به صداش داشتم و پیش خودم میگفتم این صدا خیلی آشناست،همسرم هم جداگانه به این نتیجه رسید و بهم گفت این صدا برات آشنا نیست؟ چندوقتی گذشت و دیگه تحمل نداشتم،آخر ازش این شخص پرسیدم،گفتم شما چهرازیو گوش دادین؟
گفت رادیو رو میگی؟
گفتم بله،گفت چطور بود؟
گفتم من که مدام گوشش میدم،
بهش گفتم صداتون خیلی شبیه اون صدا خوبست،فقط میخندید،بازم تکرار کردم،
بهش گفتم صدات اصلا همونه،همون صداست.
میخندید،و حرف رو عوض میکرد.
اصلا قبول نمیکرد و هیچوقت هم زیر بار نرفت.
من این شخص رو از طریق یکی از اقوام شناختم،ایشون الان تئاتر کار میکنن و قبلا شعر میگفتند و کلی نوشته های مشابه ازشون دیدم.مدتی هم برای چند پروژه گویندگی کردند.هیچکدوم رو از زبان خودش نشنیدم،و طی دو سال آشنایی کم کم این اطلاعاتو به دست آوردم.
ولی من به گوشم شک ندارم،خودشه،همون صدا خوبه.تیکه هاش،لهنش،خودشه.
آواتار
بهتره ناشناس بمونن!
آواتار
۲۵ آگوست ۰۶:۵۴ محمد فربد
من فقط از بین کسانی که معرفی کرده بودید پویا رفیعی را میشناختم، فقط یک ماه هست که پیداش کردم. پویا از متن هایی که در کانالش میگذاره فضای چهرازی را داشت. البته تماس اینستاگرامی هم فایده نداشت که مدرکی بده. اما سنگینی متنهای را داره.
آواتار
رادیو چهرازی... هرجی که هست... آدمو پرت میکنه تو دنیایی که انگار تا ب حال ندیدی جدیده و هی میخوایی کشفش کنی... مبهمه اما تشنه ترت میکنه و یهو تموم میشه...
آواتار
۲۹ سپتامبر ۱۷:۰۵ امیرحسین مجیری
خیلی ممنون از مطلب جالبتون. از معدود کارهای تحقیقی درباره‌ی رادیو چهرازی بود.
چند تا نکته:
۱- یه اکانت توییتر به نام رادیو چهرازی هست که مرداد ۹۲ ساخته شده و بالاش تاریخ ساخت رادیو چهرازی رو از اسفند ۹۱ تا بهمن ۹۲ اعلام کرده.
https://twitter.com/radiochehrazi
اولین توییتش اینه: «قربون هر چی دیوونس»
https://twitter.com/radiochehrazi/status/360022572403924993
بعضی از قسمت‌ها رو همزمان با انتشار این جا اطلاع‌رسانی کرده و برای اطلاع‌رسانی پایان چهرازی اینو توییت کرده:
https://twitter.com/radiochehrazi/status/432796335490621440
اگه صفحه جعلی بود یا سازنده‌های اصلی رادیو نساخته بودند احتمالن توی ریپلای‌هاش یکی بالاخره واکنشی نشون می‌داد اما هیچ واکنشی در این باره در کار نیست. البته واکنش‌های جدیدی هست:
https://twitter.com/dieddeepinside/status/1175370115124215808
اما با توجه به توضیحات قبلی به نظرم غلطه.
بنابر این برداشت من اینه که به احتمال قوی این صفحه رو سازندگان رادیو ساختند. متاسفانه این صفحه هیچ فالویینگی نداره و پیدا کردن رد نویسنده و سازندگان اصلی رادیو کار سختیه.
۲- تا جایی که یادمه رادیو چهرازی از soundcloud شروع کرد. اون اکانت توییتر به یه صفحه‌ی تروتمیز با نام رادیو چهرازی لینک داده که تهش عدد یک داره. اون اکانت توییتر هم به همین لینک داده:
https://m.soundcloud.com/radiochehrazi-1
اما شاید صفحه‌ی اصلی اونی باشه که کاربری به اسم mamooli ساخته چون ته اسمش یک نداره:
https://m.soundcloud.com/radiochehrazi

۳- همون طور که تمایلات سیاسی ملی‌گرایانه‌ی سازنده‌ها از پادکست‌هاشون مشخص بود، از این اکانت هم حمایت از میرحسین موسوی پیداست. البته از درویش‌ها هم نوشتند. این گزاره‌ها رو باید کنار هم گذاشت تا شاید بشه به نتیجه‌ای رسید.

سلام. ممنون از نگاه تیزت! این چند هفته سرم شلوغه اما بعد از اون چیزایی که گفتی رو پی‌گیری می‌کنم و سعی می‌کنم ریز بشم توشون تا ببینم چیزی ازش در می‌یاد یا نه. اگه منتشرش کردم بهت ای‌میل می‌زنم.
-------------------------------------------
من همین الان (29 مهر) فهمیدم تو طراح UI سایت عروض هستی. خواستم بگم دمت گرم.
آواتار
به نظر من آدمهایی با این درک بالا نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی و به این خفنی بی نیاز هستن از دیده شدن و تحسین شدن.
دمشون گرم، ای کاش از اینجور آدمها زیاد داشتیم، آدم‌های پُر و بی ادعا.. واقعا دوست دارم یه روزی ببینمشون و باهاشون معاشرت کنم 👌🏻
آواتار
من به نظرم این قسمت 21 که تازه این پاییز در اومده عمرا مال چهرازی باشه نه کیفیت قدیمیا رو داره نه فازش به هم میخوره
اگرم یه وقت باشه خیلی اشتباه بزرگی کرد چهرازی با این اپیزود جدیدش
آواتار
آیا قسمت ۲۱ که اخیرا منتشر شد کار خودشون بود؟! شاید..چهرازی از اولش گرایشات چپ داشت، چیزی که توی پادکست آخر هم به شدت پر رنگ هست؛ باید صبر کرد؛ زمان همه چیزو نشون می ده
آواتار
خوب بود
آواتار
انقد پیگیر بودنشونم خوب نیس اونا نخواستن دیده بشن و صداشون و به قلبهای چهرازی دوستا هدیه دادن و تمام . بیا یه نارنجی بزن رها کن این حرفارو !
آواتار
آقا تهش اینک خیلی خوبن حرف ندارن
آواتار
عرضم به خدمتتون در ارتباط با پوریا رفیعی بایستی خدمتتون عرض کنم بد نیست به پیج اینستاگرام ایشون . قسمتی که کاربرهای دیگه ایشون رو روی پستها تگ کردن رو باز کنید . از بالا ۷ ردیف بشمارید و بیاید پایین . یک عکس دو نفره میبینید . بازش کنید . یک پستی هستش که دوست پوریا رفیعی در سال ۲۰۱۷ منتشر کرده و تولد ۲۲ سالگی پوریا رو تبریک گفته . این آقا یعنی در شروع تا پایان کار چهرازی ۱۸_۱۹ سالش بوده . حالا سوال من اینه که به نظرتون کسی که نویسنده ی چهرازی هستش و اینچنین دید وسیع و جامعی نسبت به سیاست و تاریخ و اجتماع داره میتونسته ۱۸ سالش باشه واقعا؟ بنده بعید میدونم
آواتار
جالبه که بعد از اینکه زیر کامنت چند نفر که واضحاً از سمت پوریا رفیعی پادکستای جدید رو فیک میخوندن کامنت گذاشتم و همین موضوع سن رو مطرح کردم الان رفتم چک کردم که تگِ یکی از پیج های پوریا رفیعی رو پاک کرده (چون دوتا پیج داره، یکی با آندرلاین و دیگری بدون آندرلاین)
ولی باکی نیست
شما به پیج raamsis در اینستا گرام برید و از بالا ردیف ۲۴ام عکس دونفره رو پیدا میکنید .
آقا دمت گرم واقعا. سریع رفتم همه چیز رو ثبت و ضبط کردم و به زودی به پست اضافش می‌کنم.
آواتار
۲۵ اکتبر ۰۶:۴۵ علیرضا غیوری
من خیلی کم و تیکه تیکه چهرازی رو گوش دادم چند وقته پیش اومدم از این سایت به طور کامل دانلود کنم ک اومدم بخش مدعیاشو خوندم و تا به امروز درگیرش شدم اگه میشه بیشتر بهش بپردازید چون من واقعا بد درگیرش شدم حتی اگه میشه صفحه گفتگو بزارید درموردش بحث بشه
سلام. من دارم یه کم پیگیری می‌کنم و در روزای آینده احتمالا چیزایی اضافه بشه. اگر خودت چیزی تو ذهنته بگو تا پیگیریش کنم..... آپدیت: اضافه کردم.

بخش گفت‌و‌گومون همین نظراته. خیلی از دوستان هم به بهتر شدن این نوشته کمک کردن از طریق نظرات.
آواتار
نمیدونم چرا ولی وقتی یچیز با ارزش بی صاحاب میافته رو زمین همه میخوان صاحبش بشن ، مثل بچگیا ( از زمین‌خدا برداشتم ) ، چندتا زحمت کشیدن اینارو درست کردن حالت نخواستن کسی متوجه بشه کی هستن شاید هنوز کارشون تموم نشده شاید هنوز مونده از کار لذت ببرید و تمام.
آواتار
سلام یکی از دوستام‌گفت این داستانو از اینجا ساختن( اسایشگاه روانی جنگ زدگان) یعنی افرادی که بعد جنگ مشکل روانی پیدا کزدن رو اوردن اینجا و داستان درباره هموناست ، درسته؟؟؟
من نمی‌تونم به جای افراد چهرازی نظری بدم. قضاوت و نظر در این مورد رو به عهده بقیه خواننده‌ها می‌ذارم.
آواتار
حس غریبیه هم دوست دارم بشناسمشون هم دوست ندارم...
آواتار
نمیدونم چرا؟!
شاید بخاطر اینکه این روزا(به حسب این که سال هاست اسم‌ش تو گوشم‌ه اما دریغا که دنبالش نرفتم و تازه به دستم رسید از دست دلبری) جدیداً قفل شدم روی چهرازی وقتی نوشته‌هات و پاسخ به نظرات‌ت رو می‌خونم حس می‌کنم خود حبیب‌ه داره می‌نویسه و تو گوشم زمزمه می‌کنه. البته جمشید، حبیب، هرکی. همونی که بیشتر متن‌ها رو میخوند...
آواتار
وقتی چهرازی رو گوش کردم سال ۹۳ بود داشتمش تا ۹۵ فهمیدم چی میگن!
میخوام بگم کار هرکی که هست دمش گرم...
سه تای تازه اضافه شده هم خوبن...
چهرازی زندگی میده...
منم مثل همه دوست دارم بدونم این اثر خلاقانه از کی بوده!
این بینش مال کی بوده!
اگرم نشد اشکالی نداره..،بازم دوست دارم...!
آواتار

سلام به همه من همه نظراتو خوندم.

حس کردم باید یه چیزی اضافه کنم: اونم اینکه قشنگی چهرازی که همین ناشناس بودنشه،

 به اینکه ما ازش یادگرفتیم و میتونیم  هر کدوممون برای اتفاقایی که خیلی ها می خواستن فراموش بشه چیزی درست کنیم که تا ابد تو ذهن مردم باقی بمونه. 

چهرازی نمونه بارز اینکاره....

مهم نیست چقدر ادم ها خودشون رو بهش بچسپونن،مهم اینکه اونا شروع کردن و به ما یاد دادن حالا ادم هایی که ذوق و استعداد و سلیقه اش رو دارن این کار و این نوع از..... رو ادامه میدن تا بلاخره شاید یه روزی یه جایی تاثیر خودش رو بزاره همون جوری که این 20 اپیزود توی این چند سال همچین تاثیری روی مردم گذاشت.....

 

آواتار

ابراهیم اسدی رو چک کن، یه پادکست داره به اسم ابرام بگو. می‌خوره خودش باشه

آواتار

یه یار یه نفر اومد بهم گفت یه آقایی به اسم (الف.سین) نویسندشه. کلی هم سند و مدرک آورد برام . طوری که فقط یک درصد جای شکش بود، اونم ابنه که خوده اون آقا هیچ ادعایی در این باره نکرده و ...

آواتار

سلام

سه قسمت سری جدید هر سه برای تولد چهرازی بوده است؟ اگر نه توضیحی نداده‌اید.

نمی‌تونم صد در صد بگم، ولی با اطلاعاتی که از منابع قابل اعتماد (مثل نویسنده‌ها یا روزنامه‌نگارها و...) دارم. گویا با احتمال زیادی کار خود چهرازیه.
آواتار

درباره این پویا رفیعی. این طرف کل زندگیش دروغه :))))

به کانالش و کلا به همه میگه که خارجه ولی عین سگ دروغ میگه :))) همین اعتراض ها که نت سراسری قطع شد تو کل اون روزهای قطعی نت پستی ندادن چون نتی نداشت که پست بده. بعدشم که نت اومد کلا صداشو در نیاورد.

آواتار

سه تا جدیدا اصلا قابل مقایسه با ۲۰ تا قبلی نیس

۲۰ تا قبلیا عااالی بودن جدیدا همش سیاسی و حتی از اون حالت دیوونه بودنشونم خارج شده 

آواتار
۳۰ دسامبر ۰۵:۳۵ فاطمه جانپور

سلام وقت بخیر ببخشید من چطوری میتونم برنامه رادیو چهرازی داشته باشم 

سلام. منظورتون رو از داشتن برنامه رادیو چهرازی نفهمیدم!؟
آواتار

اگر می خوای پیداشون کنی، باید تو منطقه بروکلین نیویورک دنبالشون بگردی. 

آواتار

سلام.
داشتم نظرات رو راجع‌به تقلبی بودن یا نبودن قسمت جدید چهرازی میخوندم که یه‌سوال بزرگ برام بی‌جواب مونده.
چرا اکانت ساند کلادشون که از ابتدا قسمت به قسمت اپیزودها شونو میذاشته این اپیزود جدید ها رو نذاشته؟
به‌نظرم خوبه بگین اون منابع معتبر که بهتون میگن خودشه نظرشون چیه.
ممنون

سلام. من در این باره چیزی نمی‌دونم، شاید بشه فرضیاتی رو مثل تغییر در اعضای گروه یا فراموش کردن رمز و ای‌میل اون ساندکلود مطرح کرد، ولی همش در حد فرضیست.
متاسفانه من نمی‌تونم ازون منابع دوباره چیزی بپرسم چون باهاشون رفیق نیستم و خودشون آدمای سرشناسین، تنها یه زمانی که این پست خیلی داغ شده بود (هزاران در روز بازدید) تماسی برقرار شد و یه سری اطلاعات بهم دادن.
آواتار

سلام روزی چند بار چهرازی و گوش میدم. کاش میشد حبیب و پیدا کنم مدعیاش شبیه خودش نیستن. کاش میشد بهش بگم خیلی وقته خیره ام مگه نگفتی همه بالاخره نگاه میکنن. پس کی مینگری

آواتار

سلام. 
تا حالا صدای ادیب قربانی رو شنیدید؟ موزیسینه. تو اینستاگرام پیگیرش باشید. هم طنزش هم صداش هم لحنش شبیهه جمشیده . یه چک بکنید . 

آواتار

من فکر میکنم وقتش نیست وگرنه خودشون رو نشون میدادن

آواتار
۲۰ می ۱۷:۵۸ شیرین

1.من رادیو چهرازیو خیلی دوس دارم.

2. پویا رفیعی یه جا یادمه تو کانالش گفته بود یکی از نویسنده ها بوده نه نویسنده اصلی   من اکثر متناشو خوندم  خوب فضای یه سری از نوشته هاش نزدیک هم هست و خیلیم بی ادبه تو نوشته های اخیرش  ازش دفتع نمیکنم ولی تو متناش متن خیلی خوب هم پیدا میشه واقعا.

3. یکی تو کامنتا گفته بود ایمان بوحمزه ،  ایمان خودش بارها گفته که تو رادیو چهرازی نقشی نداشته هر بارم تو لایواش ازش پرسیدن گفته که رادیو چهرازی خیلی عالیه ولی خودش توش نقشی نداشته

4. بنظرم بعد رادیو چهرازی پادکستای ایمان ابوحمزه واقعا عالیه واقعا

آواتار
۱۱ ژوئن ۰۵:۴۶ امیرحسین

من فک می‌کنم پارسا پیروز‌ فر داره نقش جمشید رو بازی می‌کنه خیلی صداش شبیشه

آواتار

صدای جمشید رو با صدای پارسا پیروز فر مقایسه کنید... من حتی از مادرمم پرسیدم . صداشون خیلی شبیهه . ممکنه خودش باشه؟

آواتار

سلام

مرسی از این که یسری کامنتارو جواب میدادی 

۲ سالی میشه که چهرازی گوش میدم

حرفاشون به هم ربط داره 

دونه به دونش 

مثلا =یه دستیم تو تقلید صدا داشتیم!

چرا باید اینو بگه 

مسابقات خط نقاشی گروه سرود 

به نظر من این گروه دونفره 

ولی اینکه دلبر کیه رونمیدونم

اینم در نظر داشته باشیم که نوشتن این پادکستا به این دقیقی از هیچ ذهن خلاقی بر نمیاد (حداقل وقتی داره راجع به اتفاقات آسایشگاه میگه )

اینو مطمئنم 

 

 

آواتار

من شواهدی دارم که نشون می ده رادیو چهرازی ها رو خدا می سازه حالا شما بخند ولی من کاملا مطمئنم شواهدم هم به کسی نمی گم چون شخصیه

آواتار

درود بر شما با این تحقیق مفصل و دقیق تون

آواتار

اسمهایی که من تو ذهنم هست، تو این لیست نیست. 

وبلاک حیاط دیوانه خانه ، در بلاگ اسکای. 

فکر میکنم پاسخ اونجاست. 

مهدی هجرت! 

زرتشت!

مهدی خرم ! 

من تنها افرادی که به نوعی خودشون مدعی نویسندگی شدن رو لیست کردم.
چون افراد رادیو چهرازی می‌خوان ناشناس بمونن، اگر هم بفهمم که کی‌ها هستن اسمشون رو منتشر نمی‌کنم. (تا وقتی خودشون بگن).
آواتار
۲۳ آگوست ۰۹:۰۸ فاطمه خسروی
شنیدن رادیو چهرازی مثل گوش دادن به زجه های دل مردمی است که از شدت عزا دارن دیوانه وار میخندند ولی در لابه لای قه قه هایشان غم گریه ها مشهود است و این حال امروز ودیروز و این سالهای ماست
آواتار
۰۱ سپتامبر ۱۸:۴۱ منتظر پاییز
با عرض خسته نباشید واسه این نقد جالب و خوبتون
میخواستم چنتا نکته که کسی بهش اشاره نکرده رو میخواستم اشاره کنم بهشون :
اولا اینکه رادیو چهرازی از روز اول نخواست که عواملش مشخص بشن چون قرار نبود از این راه درآمد و .. داشته باشن ، پس بنظرم همین که اپیزود های جدیدم بدون مشخص کردن نویسنده و گوینده پخش شده و به همه شایعه ها و ادعاها جواب داده خودش میتونه یه نشونه واسه اصلی بودن کار باشه
دوما اینکه تغییر محتوا حتما نمیتونه نشونه فیک بودن باشه ، منم مثل شما نظرم اینه که رادیو نسبت به قدیم خیلی افت داشته ولی میتونیم اینو پای گذشت چند سال از آخرین کار و تغییر فکر و … نویسنده بزاریم یا شاید جدا شدن بعضی از اعضا (البته اگه کل رادیو یک نفر نباشه:)
سوما در حال حاضر بزرگترین شکی که به اپیزود های جدید هست اینه که چرا توی ساند کلاود پخش نشدن که واقعا هیچ جوابی واسش نیست
ولی طبق همون چیزی که،از رادیو چهرازی میشناسم هیچوقت دنبال روشن کردن حقایق بصورت مستقیم نبوده ، هیچوقت نگفته چرا چهرازی چرا رادیو و و و … و الانم بنظر من مشخص نکردن اینکه چرا برگشتن و چی شده و … نشونه از همون چهرازیه قدیمه فقط با یکم تغییر که به مذاق شما و من و امثال ما شاید کمی خوش نیاد
ولی بنظرم همچنان این کار شاهکاره
پس بهتره گوش کنیم و لذت ببریم 🙂
آواتار
۰۵ سپتامبر ۰۰:۵۴ ثمین سجادی
من مدت ها فکر میکردم شخصی به نام حمید سلیمی نویسنده (یا یکی از نویسندگان ) چهرازیه. چون یه کانال با نام رادیو چهرازی هست ک بنظر میاد ادمینش فردی با این نام هست.البته ک نوشته ها به لحاظ سبکی نزدیکی زیادی ندارن و اگر هم داشته باشن ، با توجه به اینکه مدت زیادیه چهرازی اومده و هر کس میتونه بار ها و بار ها گوش داده باشه ، ممکنه این نزدیکی سبکی ، ثانویه باشه و تحت تاثیر گوش دادن زیاد به پادکست باشه.
اخیرا یه پیج توی اینستا پیدا کردم با نام حمید سلیمی ک ایشون هم نویسنده هستن و خوب مینویسن و قلم خوبی دارن .البته به لحاظ نثر و سبک، شبیه رادیو چهرازی نیست نوشته هاشون.با این حال چون بنظرم بد نمینوشتن ، کمی شک بردم ک این حمید سلیمی همون حمید سلیمی چهرازیه.جالبه این نویسنده یک بار باکس سوال و جواب تو اینستا گذاشت و خیلی ها پرسیده بودن شما نویسنده چهرازی هستین یا نه.که خب تکذیب کرده بود و گفته بود نه اون یه حمید سلیمیِ دیگه ست🙂
آواتار
۱۰ سپتامبر ۱۳:۴۹ آزاده محمدی
یه مدت همش میگفت" خودمم ندونستم چی شد که این طوری شد"
پویا فقط در جهت حماقت توده مردم این طوری شد.اینکه دروغ گفته رو کاری ندارم اما اینکه تونسته از یه آدم معمولی وجودش، کسی رو بسازه که حالا ما در مورد گه خوریش صحبت کنیم، بهش میگم باریکلا رفیق.
مدت زیادیه که ازش بی اطلاعم ولی یه گه خوشمزه بود.
آواتار
صدای سامرند معروفی رو در کتاب گویا موشها و آدمها گوش کنید.
آواتار
سلام از مطالبتون خیلی استفاده کردم
بهتون پیشنهاد می کنم اپیزود های ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ رو هم گوش بدید چیز هایی زیادی دستتون میاد و میشه ان هارا با اپیزود مدیریت آسایشگاه و انتخابات و .... مقایسه کرد. چیزهتیی که کاملا مشخصه . درسته خیلی با هم فرق می کنند و خط داستانی قبلی را ندارند اما در اپیزودی که در اسفند ۹۸ منتشر شد میشه شباهت هایی با اپیزود های قبل پیدا کرد. همه ی این اپیزودها در کانال تلگرام رادیو چهرازی آفیشال منتشر میشه. من مدت هاست روی چهرازی فکر می کنم. درباره اش با استادمون هم حرف زدم ایشون هم با بنده نظر بودند . بنده قصد دارم تحقیق مفصلی درباره چهرازی به عمل بیاورم و انشاءالله به چاپ برسونم.
آواتار
میشه راجع به تابستان هم بگید
آواتار
مرسی ک همچین اطلاعاتی در اختیارمون گذاشتین
و ب نظرم کارشون درسته ک خودشونو نشون نمیدن اما ادامه بدن ب اینکار چون افرادی مث من با صداشون ارامش میگیرن :)
آواتار
اسم اون که با جمشید صحبت میکنه کیه؟
آواتار
صدای حبیب تو ذهن من شخصیتی مثه نوید محمدزاده س...خیلی دوسش دارم
آواتار
۲۷ نوامبر ۰۷:۴۳ اشکان جهانی
سلام خیلی ممنون بابت این تحقیقت؛
من میخوام یه چنتا نکته راجب اپیزود های جدید رادیو چهرازی رو بگم و این ها کاملا نظره شخصیه خودمه؛ اول اینکه تو فصل اول همیشه تاکید رو این داشتن که دیوونن ولی تو اولین اپیزوده جدیدی که منتشر شد جمشید میگه که "خب خیلی گذشته ما هم بزرگ شدیم عاقل و با سواد شدیم" که داره به این اشاره میکنه دیگه اونجوری دیوونه نیستن و میشه این برداشت رو کرد که رادیو مال زمانی بوده که دیوونه بودن، بعدش هم میگه ی سوال هایی تو اینترنت مطرح میشه منتها چون ما شیش ساله ساکتیم هر ننه قمری میاد جواب میده ما داشتیم کار فرهنگیمونو میکردیم انقدر گوه کاری زدین که دیگه الان ما از دوستان خواهش کردیم که جوابای مختصری به سوالا بدن، خب از اینم میشه این برداشت رو که منظورشون همین سوال هاییه که راجبه رادیو هستش و همه دنبال اینن نویسنده ها یا گوینده هاشو پیدا کنن و اینکه خیلی ها اومدن و دارن ادعای نویسنده بودنش رو میکنن و الان رادیو چهرازی اومده که به این سوالا و شک ها خاتمه بده، تو شروع اپیزود هم وقتی صدای هواپیما میاد میخواد برگشتنه رادیو رو نشون بده و اونجایی که خبرنگار ها میان سمتشون معنی اینکه الان رادیو خیلی معروف شده و همه دنبالشن، و در اخر هم جمشید میگه "صباغ وایسا با هم بریم" که میشه این برداشت رو کرد که رادیو برگشته به سوال به جواب بده و دباره داره میره؛ و اونجایی هم که از جمشید میپرسن هوای فردا رو چیکار باید کرد میگه رو اینرنت هستش دیگه ما عملا اصن زیاد دیگه نباید سرمونو بالا کنیم که شاید منظورش اینه نباید باشیم زیاد دیگه، و در اخر که رو به اینایی که اومدن از شهرت و گمنامی رادیو استفاده کنن میگه: "ایرانی، من ساکتم ولی حواسم بهت هست؛ من خودمم توام خودت باش؛ با عکس من برا خودت تو مجازی گنبد و بارگاه نساز؛ من که رادیو چهرازیم شبا چو بید بر سر ایمان خویش میلرزم (که اینجا کامل مشخصه که جمشید در واقع صدایه خوده رادیوعه، نه صرفا یه گوینده که تو رادیو حرف بزنه و شاید واسه همین گمنام موند که بگن ما چند نفر نیستیم که تو رادیو گویندگی کنیم، ما خوده رادیوییم) توعه مفلوک که ادای منه مفلوک رو در میاری شبا چطوری میخوابی"
خب تا اینجا دیدیم رادیو چهرازی فقط برگشت که به این سوال ها به شک ها جواب بده و بگه اینایی که ادعای نویسندگی دارن دارن دروغ میگن؛
حالا بحث چنتا اپیزوده بعد از این اپیزود
خب بعد از چندین سال از پخش رادیو تکنولوژی خیلی پیشرفت کرد و این بعید نیست که با استفاده از نرم افزار ها یا اشخاصی که تقلید صدا میکنن، صدای جمشید رو شبیه سازی کرده باشن و اینجوری رادیو رو افراده دیگه ای ادامه داده باشن، همونطور هم که میبینید تو اپیزود های بعدی جمشید کاملا یک لحن یک نواخت دارد و حتی صداش هم کمی فرق میکنه، چطور ممکنه که صدای یه فرد از یک اپیزود تا اپیزود بعدی انقدر تغییر کنه و دیگ جذابیت نداشته باشه؟ و دلیل لحنش هم اینه که چون صدا شبیه سازی شده واسه همین زیاد انعطاف پذیر نیست و ممکنه لو بره، واسه همینه که اپیزود های بعدی خسته کننده هستن و جذابیت ندارن، چون در واقع ممکنه شبیه سازی شده باشن، و چون شبیه رادیو هستن و بعد از اپیزود اصلی رادیو منتشر شدن بقیه هم فکر کردن خوده رادیو اپیزود داده
و حتی تو اپیزودی که به عنوان دومین اپیزود جدید رادیو منتشر شد با اسم پروژه گذار، بیشتره اپیزود تیکه هایی از اپیزود های قبله و ففط چند جمله توش حرف میزنن و میشه این احتمال رو داد که این رو ازمایشی داده باشن تا ری اکشن هارو ببینن و بعد از اینکه دیدن ازش استقبال شد و مردم قبولش کردن با تقلید صدا خودشون رادیو رو ادامه داده باشن
به هر حال هیچی قطعی نیست و این نظر شخصیه من بود اگه کسی نظری داره یا میتونه این فرظیه رو بیشتر اثبات کنه لطفا بهم ایمیل بزنه
آواتار
۲۷ نوامبر ۰۷:۵۸ اشکان جهانی
البته دوستان احتمال اینکه من هم اشتباه کنم زیاد است و واقعا نمیدانم نظرم درست است یا نه
خودم هم موندم چی درسته
آواتار
۲۷ نوامبر ۰۸:۰۳ اشکان جهانی
دوستان من اپیزود ها رو خوب گوش نداده بودم چون برام یکم خسته کننده بودن ولی الان که دارم گوش میدم احتمالا خودشونن فقط طی این سال ها یکم طرز فکرشون عوض شده و یکم تغییر کرده طرز حرفاشون
آواتار
خدایی این کجاش اون صداس آخه
فقط ادا بود
آواتار
۰۶ فوریه ۰۱:۰۴ تو فکر کن ادم
نه اولاد دنیاس نه فرزند آخرت....... این رادیو چهرازی
آواتار
زیبایی چهرازی به ناشناس بودنشه
اصلا همینه که آدم رو بیشتر تو خودش غرق میکنه ...
اما صدای حبیب برای‌ من‌ به شدت شبیه صدای پارسا پیروزفر هستش
آواتار
۲۸ فوریه ۲۲:۲۱ مسعود دلاور
اسمش عباس نژاد تهرانی قبلا ها مستند میساخت یکی از معروف ترین مستنداش مستند یاغوت زن قرمز پوش تهران اون مستند ببینید صداش میشنوید انگار خود حبیب داره حرف میزنه
اتفاقا یه پست دربارش نوشتم.
آواتار
۲۸ فوریه ۲۲:۴۳ مسعود دلاور
اینم لینک ویدیو
https://www.instagram.com/p/CLZn8eVLakg/?igshid=111iruz65dykq
آواتار
۰۹ می ۱۶:۳۰ فاطمه
من نفهمیدم ی سریا میگن تو داستان دلبر ..حبیب و جمشید ی نفرن ..اصلا مگه دلبر جمشیدو نمیخواست چرا با موفرفری فرار کرده آخرش کشته شد ..یا حبیب خودشو از پنجره انداخت پایین یا جمشید؟؟
آواتار
سلام، صدای حبیب برای چه شخصی هست؟
آواتار
سلام
من چقدر دیوونه بودم که اول فکر کردم آسایشگاهه که ی خرده سیاسی شده ولی آخرش فهمیدم سیاسی بوده که تیمارستان شده!
آواتار
صدای وحید آقا پور آذر در برنامه ممیزی رو گوش دادید ؟! مخصوصا قسمت کعبه . من صدای ایشون مشکوکم .
آواتار
۲۵ ژوئن ۰۸:۰۵ ُSeyedAmirHsi
طبیعیه که از کانال سوندکلاد بقیش نیومده باشه چون نویسندگان نمیخوان شناخته شن.....پس 21 به بعد معلومه که از سوند کلاد نیومده.
و اینکه احتمال هرچیزی هست مثلا این ادعاها عمدی باشه برای مخفی موندن نویسنده ی اصلی.....ولی در کل به نظرم اصلا مهم نیس که یارو کیه....مهم اینه چی میگه.....به نظرم بهتره خیلی انگشت نکنیم تا فضا اروم شه ....شاید دیدی قسمت جدیدش اومد.
آواتار
سلام توی اون قسمتی که میگه مرا به راست میکشد مرا به چپ می‌کشد.
وقتی خیلی کم می‌ره جلو و میخواد شروع بشه قبل از شروع شدن اگه به صداها دقت کنید میتونید یه صدای آشنا پیدا کنید که من فکر میکنم صدای وحید آقاپور باشه
آواتار
۰۲ فوریه ۰۲:۵۷ حمیدرضا
چرا همه رفتناشونو برای پاییز میزارن؟
چرا کسی پاییز برنمیگرده؟؟
ب قول خودشون باید بازم پادکست بدن بیرون دلم برای صداشون تنگ شده
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
سرندیپیتی تنها نام شخصیت صورتی کارتون جزیرهٔ ناشناخته نیست؛ «serendipity» واژه‌ای انگلیسی با پیشینه ایرانیست که به یافته‌ای نیکو به صورت ناگهانی اشاره دارد. دست‌آوردی اتفاقی و مثبت که جوینده به دنبالش نبوده، اما به دستش آورده.
همان‌طور که بعضی آدم ها ناگهان خوشبخت می‌شوند، همان‌طور که شاید شما یک روز سرندیپیتی خود را بیابید.

پ.ن: واژه سرندیپیتی از واژه ایرانی سرندیپ ساخته شده. سرندیپ به معنای سریلانکایی است.


ذات متن برای خوانده شدن است. کپی بدون ذکر منبع مجاز می‌باشد.