موقت: شما چه وبلاگ‌هایی رو می‌خونید؟

باورکردنی نیست ولی اغلب وبلاگ‌هایی که می‌خواندم دیگر به ندرت پست می‌دهند. فیدهای من با سرعت زیادی رو به خالی شدنند. مدتی هم هست که دیگر در بلاگستان چرخ نمی‌زنم تا وبلاگ جدید پیدا کنم (جدیدترین وبلاگی که خوانندش هستم دلکاو هست و دوستش دارم).

کم شدن فیدهایم که زمانی به روزی پنجاه پست می‌رسیدند حس مرگ می‌دهد*، حسی که اصلاً دوستش ندارم. خواستم از شما بپرسم که چه وبلاگ‌هایی می‌خوانید. من چون کم در بیان و بلاگستان چرخ می‌زنم احتمالاً بیشتر وبلاگ‌ها را ندیده‌ام (و گمانم چندان کسی این جا من را نشناسد). احتمالاً شما کلی وبلاگ تازه و زنده دارید.

پیشاپیش ممنونم. حتی ممنونم که هستید و بوی مرگ را از این وبلاگ می‌برید.

پ.ن: خیلی چیزها بوی مرگ می‌دهد. همین چند روز پیش که به‌طبع سال 1400 بود دیدم آخرین فهرست وبلاگ‌های برتر بیان مال سال 1396 است. بوی مرگ می‌داد.

آواتار
۱۱ ژوئن ۲۳:۲۰ دامنِ گلدار
من کم فرصت میکنم که وبلاگ بخونم این روزها.. ولی وبلاگ پنجره می‌چکد و همیشه‌ی متروک و چاپک و همینطور پیشنهادهای بلاگردون معمولا وبلاگ‌های جدید و خوبی می‌بینم.
و اینکه خودتون هم کم پست نمی‌گذارید؟‌ سر پست قبل که درباره آمار وبلاگ بود میخواستم بگم این هم بستگی به فعالیت بلاگر و تعداد پستهای منتشر شده داره، در واقع هر کدوم از ما که بنویسه این حس فنا و نابودی ضعیف‌تر میشه،‌ نباید بهش میدون داد
ممنون از وبلاگات.

آره کم می‌ذارم. درس‌های دانشگاهم خیلی زیاد شدن و پست‌های من اغلب وقت‌گیرن. ولی راستش گمون نمی‌کنم بازدید کم این وبلاگ ربطی به کم‌ نوشتن من داشته باشه. من بازدیدم در 1 سالی که مرخصی گرفتم بودم از وبلاگ و هیچ پستی نذاشتم به مراتب بیشتر بود.
آواتار
من فکر کنم چیزی حدود ۱۰۰ تا وبلاگو دنبال میکنم (شایدم بیشتر)، ولی خب حتی منم چراغای روشنم معمولاً به بیشتر از پنج‌تا نمیرسه. البته هرروز چک میکنم. حالا چند وقت پیش بلاگردون یه سری پست معرفی وبلاگ داشت، به نظرم اونا رو بخون.
من یه کانال هم دارم که توش دارم وبلاگا رو جمع‌آوری می‌کنم، اگه خواستی اونم یه نگاهی بنداز :
Https://t.me/farsiblogs


ولی من به این کم‌شدن بازدیدا مشکوکم. احساس می‌کنم بیان یه خرابکاری‌ای کرده، نه اینکه وبلاگ‌نویسی ناگهان از رونق افتاده باشه :)) چون اصلاً یهو رسید به یک سوم قبل. برا وبلاگ منم همینطوره.
ممنونم بابت معرفی کانالت. یه لیست بلند بالا از وبلاگ‌هاست و حتما به دردم می‌خوره مرسی. سر زدم و نگاهم به آخرین وبلاگی که معرفی کردی، زوربا افتاد. من می‌خوندمش. همین چند وقت پیش بود که خداحافظی کرد و رفت.

من بازدیدم رو از گوگل نگاه می‌کنم نه بیان.
آواتار
حالا اگه بلاگ خوبی میشناختی و اونجا نبود میتونی بفرستی برام هم.

یعنی گوگل آنالیتیکس؟ وبلاگو هم میشه بهش وصل کرد؟
چشم.

گوگل آنالتیکس هم یه مدت داشتم ولی بیش از نیازم اطلاعات می‌داد بهم و برداشتمش. الان فقط search console رو چک می‌کنم که بفهمم چقدر با سرچ گوگل بهم رسیدن و چه چیزهایی سرچ کردن. قدیما برای دیدن لینک‌هایی که به وبلاگم می‌شه هم استفادش کردم که الان مدت زیادیه هیچ جایی منو لینک نکرده و دیگه به کارم نمی‌یاد.
آواتار
۱۲ ژوئن ۰۰:۵۹ خورشید ‌‌‌
http://bluefairy.blog.ir/
این وبلاگ رو با علاقه و شوق زیاد می‌خونم این روزها.
بقیه‌ی وبلاگ‌هایی که می‌شناختم خیلی کم پست می‌گذارند.
https://anothernarrator.com/
این وبلاگ رو هم دوست دارم.
سلام. خیلی ممنون از وقتی که گذاشتی.
آواتار
چون بیش‌تر از معرفی وبلاگ معتقد به معرفی نوشته خوب هستم شما رو به بخش دیگران وبلاگ‌م ارجاع می‌دم. اون جا چیزای جالب رو از نظر خودم پیوست می‌کنم. این کانال خانم پارسائیان هم نوشته‌های خوندنی‌ای از تارنماهای فارسی انتخاب می‌کنه:
https://t.me/blogkhani

اما درباره پیوست شدن، بنده هم یه زمانی همین مسئله رو داشتم که چرا این قدر کم وبلاگ‌م پیوست می‌شه. بعد طرف خودانتقادی بیش‌فعال‌م نکته درستی رو به‌م گوش‌زد کرد، این‌که خود من چقدر پیوست‌های بیرونی دارم. دیدم خودم هم خیلی کم بقیه رو پیوست می‌کنم پس طبیعیه دیگران هم رغبتی برای این کار نداشته باشند. بخش همدوس وبلاگ‌م رو اون‌ موقع به خاطر همین موضوع راه انداختم و نوشته‌های خوب بقیه رو اون‌جا پیوست می‌کردم. جالب بود که بعد از اون، پیوست‌های بقیه هم به وبلاگ‌م بیش‌تر شد و عجیب‌تر این‌که کسایی که پیوست‌م می‌کردند ارتباطی با اونایی که به‌شون ارجاع داده بودم، نداشتند!
درضمن وبلاگ جالبیه. ممنون برای معرفی.
سلام غمی خیلی ممنون. چون بخش همدوس وبلاگت تو فیدم نمی‌یاد کم پیش می‌اومد ببینمش ولی ازین به بعد باید سر بزنم بهش، مرسی.
بابت معرفی کانالم ممنون. نگاه می‌ندازم بهش.

من اتفاقا خیلی تاکید دارم به پیوند دادن به مطالب و سر پست‌هام حساسم به هر چیزی که اشاره می‌کنم بهش پیوند بدم. منظورم از پیوند نگرفتن وبلاگم این نیست که کسی پست من رو به عنوان پست خوب معرفی نمی‌کنه؛ منظورم اینه که دیگه نه مثل قدیم کسی پستی می‌نویسه که توش نیازه به مطلبی از من پیوند بده.

+ یا زمانی از شبکه‌های اجتماعی زیاد پیوند می‌گرفتم. وسط بحث‌ها کسی مطلب من رو پیوند می‌کرد برای مدرک آوردن. امروزه اما نه پیوندی نمی‌گیرم.
آواتار
۱۲ ژوئن ۰۳:۰۲ صابر اکبری خضری
سلام
کانال تلگرام https://t.me/blog_reader هر روز یک یا چند تا پست خوب از وبلاگ ها می ذاره، معمولا وبلاگ ها هم جالبن و ارزش پیگیری دارن؛
خود من هم روزمره نویسی های simia.blog.ir و panaah.blog.ir رو پیگیری می کنم.
وبلاگ خودم هم می تونه جز پیشنهادها باشه طبیعتا :)
سلام صابر خیلی ممنون از زمانی که گذاشتی.
آواتار
وبلاگ سپهرداد
سلام سحر خوش اومدی. ممنون بابت معرفیت. سپهرداد از وبلاگ‌های محترمه برای من.
آواتار
۱۲ ژوئن ۰۸:۲۱ الف یاء
سلام پیمان.
احسان ابراهیمیان و خودت.
احسان ابراهیمیان رو تو بهم معرفی کرده بودی و من دنبالش کردم. مرسی که معرفی کردی وبلاگ خوب مفیدی داره. همه مطالبشو می‌خونم. دستت درد نکنه.
مرسی که منو می‌خونی.
آواتار
۱۲ ژوئن ۰۹:۱۸ دُردانه ‌‌
چقدر وبلاگ دردانه. دستت درد نکنه وقت گذاشتی تک‌تک رو لینک کردی. نگاهشون می‌کنم ممنون.
آواتار
من تقریبا ۱۶۰ تا یا بیشتر میخونم...
ولی در روز کلا ۲۰ تا یا یکم بیشتر ستاره روشن میشه...

البته که اون قدیمی ها و خوب نویسان خیلیییی کم پست میذارن ...
خیلی هاشونم خداحافظی کردن...
بیست تا در روز خیلی خوبه! برای من به زحمت به دو روز یک بار یه وبلاگ می‌رسه. وبلاگ‌های زیادی هم دنبال می‌کنم ولی همشون به ندرت پست می‌دن. مثل خودم :'(
آواتار
یادم باشه با کام بیام یه سریا رو لینک بنمایم :"))
لطف می‌کنی.
آواتار
۱۲ ژوئن ۱۱:۳۳ معلوم الحال
سلام
منم روزانه نویسها رو میخونم. همونایی که خانم دردانه اعلام کردن. البته لیستم کوتاه تره. چون به شدت درگیر درکارم.
سلام معلوم. درکت می‌کنم منم به شدت درس و کار دارم. خیلی خیلی زیاد!
آواتار
ی تعداد بلاگ #ظاهراً_خوب در لیستم هست ولی چون هنوز فرصت نکردم پیگیرشون بشم، اشاره‌ای هم نمی‌کنم. این‌ها رو من پیگیرم که با ذکر مثال اشتراکت می‌شم (البته شاید همه‌‌شون رو بشناسی):
http://asemanam.blog.ir/1399/12/27/last-week-1399-asemany-post
ایده جذاب پست‌های آسمانی که در همین باب معرفی بلاگ‌ها هستش
*
http://800104.blog.ir/post/53
بساط اندیشه داره و اهل تفکره. پروازهاش رو نزدیکم.
*
http://mid-shot.blog.ir/post/116
رضایتم ازش بریده چون کامنت‌هاش رو کوریده مردک ولی اغلب مطالبش دارای افق دید گسترده‌اس و جذابه
*
http://m-r-blue.blog.ir/1400/03/06/%D9%81%D8%B3%D8%AA-%D9%81%D9%88%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B0%D9%87%D9%86%DB%8C
گاهی اوقات سوال‌ها و ایده‌های چاقی مطرح می‌کنه که تفکر میاره
*
http://ablogofonesown.blog.ir/post/214
خوشم میاد، یقه موضوع رو می‌گیره و به جزئیات می‌پردازه. ببا ایده‌های مختلفی گلاویزه.
*
http://helenpraspro.blog.ir/post/210
با اینکه عدد سنش کمه امّا ذهنش همیشه پُره. نوع نگاهش به عنوان نسلی متفاوت از من، تفکر میاره برام.
*
http://dochar73.blog.ir/1399/12/30/%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D8%AE%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%DB%8C%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C
به موضوع‌های مختلفی می‌پردازه و بستری دچاره.
*
http://soofis.blog.ir/post/73/%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%87-%DB%8C-%D9%85%D8%A7%F0%9F%8C%B1#section
نوشته‌هاش رو دوست دارم چون ایده‌ها و اندیشه‌هاش رو دخیل می‌کنه.
*
http://bluefairy.blog.ir/post/669
اینجا هم با موضوع‌هایی که درگیرشه، سرگرمت می‌کنه.
*
https://ihavelight.blog.ir/post/252
طراحی‌ها و نوشته‌هاش، ترکیبی جذاب فراهم آورده
*
http://aphelion.blog.ir/post/168
ایده‌های پرتفکری داره. تازگی به سربازی نواخته (حیف) و تحلیل‌هاش خواندن داره.
*
http://ultramarathon.blog.ir
یکی از کسانی که قدح اندیشه براش لازمه تا طغیان افکارش رو کنترل کنه
*
http://elusofist.blog.ir/1400/03/22/%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AA
به مسائلش می‌پردازه و ایده‌هاش رو اشتراک می‌کنه که گاهی می‌تونه برای مخاطب هم فرصت فکریدن فراهم کنه
*
http://heterism.blog.ir/2021/02/10/%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%DB%8C%D9%82%D9%88
شرحی ندارم فقط آنکه خونش مباحه و باید چَکیش کرد
--------
و تعدادی دیگر که دنبال می‌کنم امّا دلیلی برای اشتراک‌شون ندارم.
تو هم اشتراک کن.
چه نظر بی‌نظیری! کاش می‌شناختمت تا جبران کنم، ادای احترام من رو بپذیر. خوشحالم کردی.
بذار تک‌تک پست‌ها رو بخونم. بعد از اون چشم منم سعی می‌کنم تعدادی از وبلاگ‌هایی که می‌خونم و هنوز -گاهی- می‌نویسن رو با ذکر مثالی از پستشون بهت بدم.
------
ممنون خوندمشون. بسیاریشون رو ندیده بودم. من به زودی همین پاسخ رو ویرایش می‌کنم و به سبک خودت وبلاگ‌هایی رو پیشنهاد می‌کنم (که تو لیست تو نبودن).
--------------------------------------------------------
این‌ها وبلاگ‌های فعالی هست که من پیشنهاد می‌کنم (و تو لیست تو نیستن). منظورم از فعال اینه که در چند ماه گذشته پستی داشته باشن. تعدادی وبلاگ دیگه هم می‌خونم که بیشتر برای دوستی و خود نویسنده هست، اون‌ها رو به اشتراک نذاشتم. همه لینک‌ها یک نمونه از پست‌هاییشون هست که من می‌پسندم.

یک وبلاگ به تمام معنا. اگه کسی روزی بگه که یک مثال از یک وبلاگ واقعی بیارم مثالم اینه. کاوه لاجوردی یک فیلسوفه که افکارش رو تو وبلاگش می‌نویسه.

وبلاگ فهیم عطار که یک نویسنده هست. برای زیبا نویسیش می‌خونم. (پست خاصی رو معرفی نکردم چون همه پست‌هاش یه جور خوبن).

آیدا از وبلاگ‌نویس‌های خیلی قدیمی که هنوز مونده. ایشونم نویسنده هست. برای زیبا نویسیش می‌خونم.

خالص و از ته دل. برای نوشتن و رهایی از دردهاش سال‌هاست که می‌نویسه و سال‌هاست که می‌خونمش. (پست خاصی برای هادی‌تک معرفی نمی‌کنم چون همه پست‌هاش یک‌دست و یک‌دله)

برای پست‌هاش زحمت می‌کشه. بعضی پست‌هاش رو خیلی دوست داشتم.

گمونم الان 12 ساله که می‌خونمش. یک مدت خیلی طولانی‌ای رفت ولی برگشت. خاطرات نابی داره و پست‌های زیبایی.

روزمره می‌نویسه ولی نه معمولی. زیبا روایت می‌کنه با نوشته‌هایی پخته و فکر شده و کامل. 

طنز و جالب. برای پست مثال، تگ «قصه‌های من و بابام»ش رو لینک کردم.

بسیار خوب! دانشجوی فلسفه‌ای که از دغدغه‌هاش می‌نویسه. پست خاصی رو معرفی نمی‌کنم.

وبلاگ متفاوتی هست. اسم وبلاگ مدام عوض می‌شه. پست خاصی رو معرفی نمی‌کنم.
آواتار
سلام.
هر روز -اگه نت داشته باشم- بهت سر میزنم.
باقی وبلاگها رو گذری نگاه می کنم.
من که بهت عادت کردم شاه‌ورد. نیای جمع می‌کنم می‌رم.
آواتار
۱۲ ژوئن ۲۲:۰۱ بندباز **
سلام پیمان
راستش منم وقتی به معرفی یک وبلاگ فکر کردم،شوکه شدم از اینکه فقط یکی -دو تا به فکرم رسید.
خودم خیلی پرت افتادم از نوشتن و خواندن و البته یافتن وبلاگ تازه. لطفا این پستت رو دائمی کن و اجازه بده سر فرصت ما هم از این طریق با وبلاگهای معرفی شده آشنا بشیم.
من وبلاگ میله بدون پرچم رو بهت پیشنهاد میکنم البته اگر قبلا خودت نمیشناختیش.
https://hosseinkarlos.blogsky.com/
سلام بندباز. اتفاقا من وبلاگ تو رو سال‌هاست که می‌خونم. سال‌ها قبل‌تر از وقتی که تو وبلاگمو پیدا کنی.
به به میله بدون پرچم. از قدیمی‌هاست. ولی مرسی که معرفیش کردی.

چشم فعلاً ها پاکش نمی‌کنم.
آواتار
خب سلام علیکم
نمیدونم بقیه دوستان معرفی کردن یا نه...
از طرفی نمیدونم از بچه های زیادی روزانه نویس خوشتون میاد یا نه ( واسه همین این وبلاگا رو لینک نمیکنم )

مترسک
بلاگی از آن خود
حائل 
ماستفت 
جهان هیچ
لایت هوس
آیه ای در آینه
جیران  ( وب عکس نیستاا )
یک گاز شیرین از خیال
نرگس ( استاد چرت و پرت نویسی ! دو تا پست بخونین میفهمین|)
سین دال  ( ترجیحا آرشیو های قدیمی)
نسرین خانم ( فکر نکنم معرفی بخوان )
کلنگ ( انتقادی)
جناب بیات ( مذهبی)
رها ( طنز / توییت وار نویس)
آونگ
ماه بانو
چرنوبیل 
خاتون ( serek)
نقل بلاگ
ام شهر آشوب
امیر پلاس
عینک ( شعر / ادبیات)
مسکوت عنه
مانا ( خیلییی دیر به دیر مینویسن ولی آرشیو جذابی دارن )
در جست و جوی کوچ ( مذهبی)
اعترافات یک درخت ( آرشییییییو )


جدی من اینارو لینک کنم ؟ :((

بعدا نوشت : بسم الله میریم واسه لینک !


سلام زری. خجالتم دادی این همه وبلاگ رو لینک کردی، ممنونم ازت.
این که تو پرانتزم توضیحاتی نوشتی هم بیشتر ممنونم می‌کنه.

فردا صبح می‌خونمشون.
---------

دیدمشون مرسی. منم یه تعداد وبلاگ تو پاسخ به نظرات بالایی معرفی کردم.
آواتار
سلام
این فهرست وبلاگهای مورد علاقه منه که هرروز پستهای تازه شون (اگه داشته باشن) رو میخونم.
https://www.navidsh.ir/myteachers/
البته توی حساب اینوریدر حدود 40-50 تا هستن اما مهم ها همین هایی هستن که توی فهرست میبینی.
سلام نوید. خیلی ممنون که منم تو فهرستتم چقدر دیدنش خوشحالم کرد.
حتما تک‌تک وبلاگ‌ها رو چک می‌کنم در آینده.

بازم ممنون.
آواتار
۱۳ ژوئن ۲۱:۲۳ بندباز **
حس خوبی پیدا کردم وقتی گفتی از قدیم وبلاگم رو می خوندی.ممنونم.
راستش تقریبا اصلا دنبال وب جدید بطور جدی نگشتم.این پستت بهانه ای شد برای تکون خوردن!!
:)
:)
پس با هم تکون خوردیم!
آواتار
عجب :)
آواتار
چه خوب شد که این پست رو گذاشتی، بخصوص واسه امثال من که حوصله‌م نمیاد و بلدم نیستم اصن وبلاگ خوب کشف کنم و فکر می‌کردم روح داره از تن وبلاگ‌نویسی درمیاد.

+معذرت می‌خوام پیمان که جواب کسی دیگه رو اینجا می‌دم:
ناشناس گرامی،
اولا کامنت‌ها کاملا بسته‌ نیست؛ دوما حالا نیست که اگر بازشون کنم بارش مغزی و طوفان فکری راه می‌ندازید و به باد نقدم می‌گیرید؟ /: تهش می‌خواید چارتا کامنت خصوصی بذارید که الانم می‌تونید. /:
بعدم- البته مهم نیست ولی- در نازل‌ترین حالت ”زنک“ هستم، نه ”مردک“. |:
خواهش می‌کنم.

+ منم تا مدتی فکر می‌کردم پسری.
آواتار
۱۵ ژوئن ۱۱:۲۶ .کارل الف
پسر وبلاگ من همراه لاجوردی و گوریل فهیم اومده. :))
شکست نفسی نکن :))
آواتار
این وبلاگا رو همیشه میخونم و دوسشون دارم
https://amirmghorbani.com/
https://saharshaker.com/
https://moshirfar.com/
http://firstrole.ir/
http://1newday.ir
https://ishto.ir/iman-nazari/
https://kakavand.me/
http://www.i-write.blogfa.com/
سلام. ممنونم از وقتی که گذاشتی.
به جز وبلاگ آخر که از دوستانم هست بقیه رو نمی‌شناسم. حتماً نگاهشون می‌ندازم.
آواتار
(می‌شه به این بهونه یکم وبلاگم رو تبلیغ کنم؟)

آقا این وبلاگه خیلی باحاله، یه کتاب‌فروشه که خاطرات سرکارش رو می‌گه. بسیار خلاقانه و جالب. :)))))
B00kish.blog.ir
حتماً که می‌شه. خوشحالم که کاری گیر آوردی که دوستش داری.
آواتار
۲۴ ژوئن ۰۴:۰۵ وجوج جیم
تنبلی اجازه نمیده به سراغ وبلاگ ها بیام. واقعا بوی مرگ گرفته اینجا. البته من خودمم خیلی تعلقی به دنیای زندگان ندارم!
در اینستاگرام گاهی مینویسم. اگر خواستید پیدام کنید اسمم رو به انگیسی سرچ کنید
خوش‌حال می‌شم دنبال کنم گرچه برعکس تو من سراغ اینستا نمی‌رم و بیشتر تو وبلاگم. دقیقا چه اسمی رو باید انگلیسی سرچ کنم؟ وجوج جیم!؟ چیزی پیدا نکردم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
سرندیپیتی تنها نام شخصیت صورتی کارتون جزیرهٔ ناشناخته نیست؛ «serendipity» واژه‌ای انگلیسی با پیشینه ایرانیست که به یافته‌ای نیکو به صورت ناگهانی اشاره دارد. دست‌آوردی اتفاقی و مثبت که جوینده به دنبالش نبوده، اما به دستش آورده.
همان‌طور که بعضی آدم ها ناگهان خوشبخت می‌شوند، همان‌طور که شاید شما یک روز سرندیپیتی خود را بیابید.

پ.ن: واژه سرندیپیتی از واژه ایرانی سرندیپ ساخته شده. سرندیپ به معنای سریلانکایی است.


ذات متن برای خوانده شدن است. کپی بدون ذکر منبع مجاز می‌باشد.