تجربه دوستی در باب افسردگی، خودکشی و اختلال دوقطبی

یکی از دوستانم چند وقت پیش این عکس‌ها رو در توئیترش منتشر کرد به امید این که بتونه برای کسی مفید واقع بشه. کاراکتری که ایشون دارن، خیلی دورتر از کاراکتری هست که در ذهن من از افرادی که چنین متن‌هایی می‌نویسن شکل گرفته. ایشون شخصیتی دوست داشتنی بین دوستان دارن، کمتر کسی با ایشون مشکل داره و به نظر من فرد متواضع و راحتی هستن و سخت می‌شه گفت که بیشتر از میانگین جامعه قصد جلب توجه دارن (شاید همین که در این متن اشاره‌ای به موفقیت‌هاشون نکردن گواه چنین چیزی باشه). شوخی می‌کنن و شوخی می‌شنون و همون طور حرف می‌زنن که یک آدم با اعتماد به نفس اما متواضع. موفقیت‌های علمی و کاری خوبی دارن مثلا می‌شه از مدال کشوری المپیاد نجوم نام برد و رتبه خوبی که در کنکور آوردن. علاوه بر این‌ها مترجم هم هستن، یادم هست تابستون پیش وقتی مسیر دانش‌گاه تا خواب‌گاه رو با ایشون و یکی از دوستان می‌رفتیم همش می‌گفتن: «این ترجمه تموم نمی‌شه! فلان روز ددلاینمه» و فکر کنم هنوز هم با انتشاراتی که اسمش یادم نیست همکاری می‌کنن. اگر از علاقه به هنر و سیاست بگذریم، نوازندهٔ گیتار و گیتار الکتریک هم هستن و عاشق موزیک متال.

شاخص‌ترین چهره‌ای که الان از ایشون در ذهنم شکل می‌گیره فردی با موهای نسبتاً بلند و ته‌ریش، همراه با یک لبخند ملایم هست. آخرین چیزی که می‌تونم از ایشون بگم اینه که اهل تهران هستن.

امیدوارم توصیفاتی که ازشون داشتم باعث بشه تا با نگارندهٔ این متن راحت‌تر رابطه برقرار کنین و بهتر بفهمینش.

پ.ن: این متن به صورت همین عکس‌ها منتشر شده بود. عکس‌ها بزرگ هستند اگر واضح نیستند کافی است رویشان کلیک کنین.

تگ‌ها: افسردگی، خودکشی

آواتار
۲۰ آگوست ۱۶:۰۲ معلوم الحال
واقعا چه دنیای بیخودی شده :(
روز به روز داره آمار افسردگی ها و اختلالات بیشتر میشه. 
هعیییی
خوب روز به روزم تکنولوژی و رفاه داره بیشتر می‌شه :)
همون طور که امید به زندگی بسیار بیشتر شده.
آواتار
به ورژن ِ" .net" اون وبسایتی که دوستتون معرفی کرده، سر زدین؟
من فکر میکردم سایت ِ درست همونه و به اشتباه بهش سر زدم
اما به شدت متاثر شدم :)
اوه! نه ندیده بودم. من ورژن .net و سایت معرفی جیک میز رو خوندم و...
اصلاً نمی‌دونم چی بگم! واقعاً حس مسئولیت این خانواده حس تلخی رو برام رقم زد.

خیلی ممنونم بابت معرفیش

پ.ن: اگه به .org هم سر بزنین، به همین وب‌گاه می‌رسین
آواتار
۲۱ آگوست ۰۶:۰۰ بنیامین بیضایی
ممنون بابت معرفی این سایت خوب :)
خواهش می‌کنم، اما من کسی نیستم که باید ازش تشکر بشه :)
آواتار
۲۱ آگوست ۱۴:۲۶ بنیامین بیضایی
اوه! منم به دامنه .net این سایت سر زدم... 
آواتار

سلام
خب نباید انتظار بیشتری از من داشته باشی...
منی که تا دیروز از معلم انشام بیشتر از ۱۶ نمی‌گرفتم... اما چه کار کنم این علاقه به نویسندگی منو رها نمی‌کنه...
بعد اون داستانی که گفتی، باور کن من اصلا اونو نخوندم... باور کن..
ولی ممنونم که اولین نظر رو توی وبم گذاشتی...
اوه! من که گفتم داستان خوبی بود‌ :)
بله بله 
خواهش می‌کنم :)
آواتار
ممنون از موسیقی نابی که قرار دادید. چون نظرات پست موسیقی فعال نبود به ناچار در اینجا از شما تقدیر می‌کنم. متشکرم.
خواهش می‌کنم :) لطف دارین
آواتار
منم دوستی داشتم با همین شرایط تقریبا و درکنار همه ی مشکلاتشموفقیتای چشم گیری هم داشت. اصولا افراد تحت همچین شرایطی صفر یا صد عمل میکنن؛ یا کاملا سرخورده و منزوی یا عکسش.
فکر نکنم این دوستم صد عمل کرده باشه، اما خوب بد عمل نکرده.
حقیقتش نمی‌تونم نظر کارشناسانه‌ای دربارهٔ افراد تحت این شرایط بدم و خوب نمی‌تونم نظر شما رو هم تایید یا تکذیب کنم :)
آواتار
۰۲ سپتامبر ۱۴:۴۷ سرندیپیتی

سلام سرندیپیتی

چند روزیه که حالم خوب نیست و یه وبلاگ درست کردم و تا حالم خیلی بد میشه توش می نویسم

توی گوگل سرچ کردم وبلاگ سرندیپیتی و تو رو دیدم

خوب و دوست داشتنی بود

قلمت سبز و مانا

ممنون، لطف دارین :)
امیدوارم حالتون بهتر و بهتر بشه
انگار تمامی مطالب وبلاگ‌تون رو هم همین امروز گذاشتین.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
سرندیپیتی تنها نام شخصیت صورتی کارتون جزیرهٔ ناشناخته نیست؛ «serendipity» واژه‌ای انگلیسی با پیشینه ایرانیست که به یافته‌ای نیکو به صورت ناگهانی اشاره دارد. دست‌آوردی اتفاقی و مثبت که جوینده به دنبالش نبوده، اما به دستش آورده.
همان‌طور که بعضی آدم ها ناگهان خوشبخت می‌شوند، همان‌طور که شاید شما یک روز سرندیپیتی خود را بیابید.

پ.ن: واژه سرندیپیتی از واژه ایرانی سرندیپ ساخته شده. سرندیپ به معنای سریلانکایی است.


ذات متن برای خوانده شدن است. کپی بدون ذکر منبع مجاز می‌باشد.